آیا اینستاگرام برای تولید محتوای گیمینگ و کسب درآمد مناسب است؟

0 191

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در کشورمان محسوب می شود و درحال حاضر چیزی نزدیک به 45 میلیون نفر کاربر ایرانی دارد که در نوع خودش یک آمار بسیار بالا محسوب می شود. یکی از سوالاتی که خیلی از ما پرسیده می شود (علی الخصوص در بخش کسب درآمد از گیم) این است که آیا اینستاگرام برای تولید محتوای گیمینگ و کسب درآمد مناسب است؟ این سوال خیلی از شما عزیزان است که برای شروع دارید.

امروز در سایت پلی مگ علاوه بر اینکه می خواهیم به شما بگوییم که آیا واقعا این فضا مناسب شروع است یا خیر، یک سری منابع خوب نیز معرفی کنیم.
لطفا تا انتها همراه سایت پلی مگ باشید.

چرا باید گیمر ها از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده کنند و در آن فعال باشند؟

1- جمعیت بسیار زیاد ایرانی

همانطور که در مقدمه مقاله گفته شد، چیزی نزدیک به 45 میلیون نفر از ایرانی ها در این شبکه اجتماعی فعال هستند و روز به روز به تعداد آنها نیز اضافه می شود. درحال حاضر شبکه اجتماعی اینستاگرام قدرتمندترین پلتفرم در ایران محسوب می شود؛ به طوریکه شما می توانید از آن به عنوان یک رسانه جهت تولید محتوای گیمینگ نگاه کنید. خیلی از یوتیوبرها و به صورت کلی کانتنت کریتورهای ایرانی، خود را به کمک این پلتفرم بر سر زبان ها انداخته اند.

2- پیدا کردن اسپانسر

در صورتی که تولید محتوای گیمینگ (مثلا ویدیو فان گیمینگ یا ویدیو و واکترو از گیم پلی) شما در سطح قابل قبولی قرار داشته باشد، بدون شک مخاطبین زیادی پیدا خواهید کرد که این منجر به افزایش بازدید، لایک و علی الخصوص دنبالکنندگان شما خواهد شد. در صورتیکه چنین چیزی رخ دهد، بدون شک شما اسپانسر پیدا خواهید کرد. اکثریت این اسپانسر ها را فروشگاه های گیمینگ تشکیل می دهند و معمولا از شما می خواهند که در ویدیو ها، پست ها، استوری های روزانه و … از آنها نام ببرید و خدمات و محصولات آنها را برای مخاطبین خود تبلیغ کنید. این کار درآمد بسیار خوبی دارد، البته به شرطی که مخاطبین خوب و درست حسابی داشته باشید که برای اسپانسرهای شما سود داشته باشند و به همین دلیل باید سعی کنید تا دنبال‌کننده یا فالوورهای بسیار فعالی جذب کنید که به نفع شما و تمام کسانی که به شما تبلیغ می دهند باشد.

3- امکان شروع و فعالیت با حداقل امکانات

در صورتیکه شما کنسول نسل هشتمی و نهمی و یا حتی سیستم گیمینگ ندارید، اصلا نگران نباشید، چرا که شما قادر خواهید تا با یک موبایل ساده و ریکورد گرفتن از بازی های چالشی و ساده نیز مخاطبین مخصوص به اینگونه بازی ها را جذب کنید. در دنیای دیجیتال مارکتینگ به این سبک از بازاریابی نیچ مارکتینگ گفته می شود. یعنی شما قادر خواهید بود تا با انتخاب یک موضوع بسیار ساده و محدود نیز مخاطبین آن حوزه را به سمت خود جذب کنید. امروزه با توجه به اینکه رقابت در موضوعات مختلف بسیار بالا است، تولیدکنندگان گیمینگ سعی می کنند تا با انجام بازی های ساده و چالشی و غیر معروف، مخاطبین خاص را جذب کنند که معمولا اینگونه مخاطب ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و شاید در تعداد خیلی بالا نباشند، اما بدون شک منجر به درآمدزایی و آغاز کسب درآمد از پیج اینستاگرام گیمینگ شما خواهند شد.

نکته: توجه داشته باشید که ترافیک مصرفی از دانلود بازی اندروید از سایت پی سی پلاس (P30plus) به صورت نیم بها حساب می شود. همچنین بازی های قرار داده شده در این سایت آپدیت هستند و در صورتیکه بازی خاصی مد نظر شما است، شما قادر خواهید بود تا از بخش درخواست برنامه / آموزش، بازی یا برنامه مد نظر خود را درخواست کنید تا آخرین نسخه آن روی سایت قرار بگیرد.

شاید صنعت گیم موبایل هنوز شکل حرفه ای به خود نگرفته باشد، اما این حقیقتی غیر قابل انکار است که بیشترین جمعیت را موبایل گیمرها دارند و اگر در ویدیوها و کار خود کمی چاشنی خلاقیت به کار گیرید، مطمئن باشید با قرار دادن ویدیوهای ساده از بازی های موبایلی در اینستاگرام، قادر خواهید بود تا بخش عمده ای از جامعه گیمر را به سمت خود جذب کنید که طبیعتا منجر به کسب درآمد شما از این حوزه خواهد شد.

4- امکان تعامل با همکاران

یکی از ارزشمندترین ویژگی هایی که شبکه اجتماعی اینستاگرام دارد، امکان تعامل با همکاران و پیج های گیمینگ هم‌موضوع است. چنانچه شما سعی بر تعامل با آنها داشته باشید، بدون شک به نفع شما خواهد بود، چرا که اینطور شما مخاطبین مشترک خواهید داشت و به پیشرفت یکدیگر خیلی کمک خواهید کرد. همچنین شما می توانید از یکدیگر الهام گرفته و یا در بخش های مختلف در رابطه با تولید ویدیوهای گیمینگ کمک کنید.

5- بهترین مکان برای مارکتینگ و برندسازی

اگر تولیدکنندگان حرفه ای و استریمرهای دنیای گیمینگ را دنبال کرده باشید، حتما می دانید که اوج کار آنها زمانی بوده است که توانسته اند در شبکه های اجتماعی دنبال کنندگان زیادی جذب کنند و در نهایت برند اختصاصی خود را روی کار آورده اند. طبق بررسی اکثر متخصصین حوزه دیجیتال مارکتینگ، اینستاگرام نه تنها بهترین مکان برای مارکتینگ است، بلکه به شما کمک بسیار زیادی جهت برندسازی و معروف تر شدن خواهد کرد. کافیست برندهای معروف دنیای واقعی را دنبال کنید تا متوجه شوید که چقدر این فضا برای آنها جهت تبلیغ محصولات و خدماتشان از اهمیت بالایی برخوردار است.

ابزار مورد نیاز گیمر‌ ها جهت شروع تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام

اینستاگرام، بهترین شبکه اجتماعی جهت کسب درآمد گیمرهای و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ (ویدیویی)
اینستاگرام، بهترین شبکه اجتماعی جهت کسب درآمد گیمرهای و تولیدکنندگان محتوای گیمینگ (ویدیویی)

اول اینکه شما با ورود به بخش اینیستاگرام سایت پی سی پلاس دات اورج قادر خواهید بود تا به تمامی ابزارهای مفید و کاربردی این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کنید.
دوما همانطور که در مورد سوم بخش «چرا باید گیمر ها از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده کنند و در آن فعال باشند؟» تاکید کردیم، شما برای تولید محتوای گیمینگ و قرار دادن کلیپ از گیم پلی های خود و … نیاز به ابزار خاصی نخواهید داشت.

همچنین توجه داشته باشید که اگر می خواهید به شکل کاملا حرفه ای در اینستاگرام فعالیت کنید، دانلود اینستا ایکس را فراموش نکنید. اینستا ایکس حرفه ای ترین نسخه ساخته شده از شبکه اجتماعی اینستاگرام است که تمامی قابلیت های این برنامه را به علاوه ویژگی هایی که سازندگان آن اختصاصا برای این برنامه طراحی کرده اند را دارد. ویژگی هایی مثل حالت روح (سین نخوردن پیام هایی که برای شما ارسال می کنند و یا استوری هایی که دیگران به اشتراک می گذارند)، عدم پخش خودکار استوری ها و پست ها (این کار کمک شایانی می کند تا بیهوده اینترنت شما مصرف نشود و فقط چیزهایی که خود شما علاقمند به پخش شدن آنها هستید، برای شما پخش شوند) و از همه مهم‌تر ویژگی آنفالویاب که از مزایای بسیار مهم فعالین حوزه اینستاگرام و تولید محتوا در اوایل کار به شمار می آید می توان اشاره کرد.

اینستا ایکس ویژگی های بسیار جذابی برای تولیدکنندگان محتوای گیمینگ دارد که بعد از نصب و یا ورود به سایت پی سی پلاس قادر خواهید بود تا با آنها آشنا شوید. به صورت کلی حتی اگر تولیدکننده محتوای گیمینگ نیستید و قصد فعالیت جدی در شبکه اجتماعی اینستاگرام را ندارید، باز هم دانلود اینستا ایکس به شما عزیزان پیشنهاد می شود، چرا که قوی ترین و کاربردی ترین ابزار در اینستاگرام محسوب می شود.

 

 

 

 

مقالات تخصصی مربوط به تحلیل و بررسی صنعت گیم ایران و جهان را از سایت پلی مگ دنبال کنید:

نظر شما نسبت به این مقاله چیست و اگر تجربه تولید محتوای گیمینگ داشتید، لطفا بگویید که آیا اینستاگرام فضای مناسبی جهت شروع و ادامه دادن در این حیطه است یا خیر.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: سایت پلی مگ

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود