تسمه و چهارپهلو چه تفاوتی باهم دارند؟ |خرید تسمه و چهارپهلو با بهترین قیمت

0 108

تسمه و چهارپهلو از جمله محصولات مهم در صنعت فولاد هستند که می‌توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. اگر چه این دو محصول از نظر ظاهری و کاربردی شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند اما در بسیاری از موارد، تفاوت آن‌ها موجب می‌شود که نتوانند به جای یکدیگر به کار روند، بنابراین لازم است که فرق چهارپهلو و تسمه را بدانیم تا در جای مناسب آن‌ها را به کار ببریم.

همچنین نکته مهم دیگری که در این بین وجود دارد، تفاوت قیمت تسمه و چهارپهلو است؛ برای خرید این محصولات پس از بررسی نیاز اولیه، باید از منبعی معتبر استعلام قیمت انجام دهیم و اقدام به خرید کنیم.

آهن اسپات سایتی بسیار معتبر برای خرید تسمه و چهارپهلو با قیمت مناسب است که می‌توانید به راحتی از آن در جهت خرید، فروش و بررسی محصولات فولادی استفاده کنید.

تفاوت تسمه و چهارپهلو

پیش از خرید تسمه و چهارپهلو، لازم است درباره تفاوت‌های این دو محصول صحبت کنیم و کاربردها و انواع آن‌ها را بهتر بشناسیم؛ این کار به ما کمک می‌کند که طبق نیاز کاری خود، انتخاب بهتری داشته باشیم و در وقت و هزینه صرفه جویی کنیم.

تسمه چیست؟

تسمه ها قطعات فلزی هستند که ممکن است از جنس فولاد یا قطعات غیرفولادی باشند. این محصولات، اختلاف طول و عرض زیادی دارند و می‌توانند در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، ساختمان سازی، کشتی سازی و… استفاده شوند. این محصول شکل مستطیلی دارد و بر حسب نوع و اندازه می‌تواند در کاربردهای یاد شده مورد استفاده قرار گیرد.

خرید انواع تسمه چهارپهلو از آهن اسپات

انواع تسمه

تسمه ها بر حسب روش تولید، مواد اولیه مورد استفاده و کاربردها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. پیش از خرید تسمه بهتر است انواع آن را بشناسید و به تناسب نیازتان، اقدام به خرید کنید.

تسمه نوردی

این نوع از تسمه، نسبت به دیگر انواع کاربرد و مصرف بیشتری دارد. ماده اولیه این محصول را آهن قراضه و بازیافتی تشکیل می‌دهد و به همین دلیل، خرید آن با قیمت پایین امکان پذیر است. کاربرد تسمه نوردی بیشتر در ساخت ریل جرثقیل، پالت، پنجره‌های آکاردئونی و از این قبیل محصولات ساده است.

تسمه فابریک

این نوع از تسمه همانگونه که از نامش مشخص است، از شمش آهن ساخته می شود و هیچ عامل بازیافتی و یا قراضه در آن وجود ندارد، به همین دلیل استحکام بالایی دارد و می‌تواند در مواردی که مقاومت و محکم بودن مهم است استفاده شود. قیمت این تسمه‌ها ممکن است کمی از باقی انواع بیشتر باشد، برای مشاهده میزان تفاوت قیمت می‌توانید به جداول موجود در آهن اسپات مراجعه کنید.

تسمه ماشین کاری

سطح این دسته از تسمه ها کاملا صاف و صیقلی شده است و به همین دلیل ظاهر شکیل تری دارد و می‌تواند در نماسازی و کاربردهای ظریف و حساس مورد استفاده قرار گیرد. کاربرد این تسمه از دیگر انواع کمتر و قیمت آن با دو نوع دیگر کمی متفاوت است.

چهارپهلو چیست؟

چهار پهلو یک نوع پروفیل توپر است که سطح مقطع آن مربعی شکل است. این محصول شباهت زیادی که تسمه دارد اما از نظر ظاهری، تفاوت طول و عرض تسمه نسبت به چهارپهلو بیشتر بوده و این موضوع باعث ایجاد تفاوت در کاربردها نیز می‌شود. همچنین نحوه ساخت و انواع آن اندکی با تسمه متفاوت است.

چهارپهلو چیست؟
چهارپهلو چیست؟

خرید انواع چهارپهلو از وبسایت Ahanspot

انواع چهارپهلو

چهارپهلوها بنابر مواد اولیه مورد استفاده، ابعاد و کاربردها می‌توانند انواع گوناگونی داشته باشند که پیش از خرید، لازم است آن‌ها را بشناسید.

چهارپهلو ترانس

این محصول سطحی صاف و صیقلی دارد(مانند تسمه ماشین کاری) ، اما کاربرد آن با تسمه متفاوت است. چهارپهلو ترانس، در تولید قفل و از این دست موارد که نیاز به دقت و ظرافت دارند استفاده می‌شود. قیمت چهارپهلو ترانس را می‌توانید در آهن اسپات استعلام کرده و با دیگر انواع مقایسه کنید.

چهارپهلو آلیاژی

این محصول، ماده اولیه متفاوتی دارد و برای ایجاد ویژگی‌های خاص مانند استحکام، مقاومت، زنگ نزدن و… از آلیاژهای مختلف فولادی و غیر فولادی در تولید آن‌ها استفاده شده است.

چهارپهلو نرمال

این دسته از چهار پهلو ها ممکن است با روش نورد گرم یا سرد تولید شوند و بیشتر در صنایع قالب سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای اطلاع از قیمت هر یک از تسمه چهارپهلو های یاد شده و مقایسه آن‌ها با یکدیگر می‌توانید از جداول قیمتی آهن اسپات استفاده نموده و پس از تصمیم گیری دقیق، اقدام به خرید محصول مورد نظر کنید.

نکات مهم در خرید تسمه و چهارپهلو

پیش از خرید تسمه و چهارپهلو به چند نکته دقت کنید:

  • ابتدا نیاز خود را به طور دقیق مشخص کرده و بعد اقدام به خرید کنید.
  • تفاوت ها و شباهت های تسمه و چهارپهلو را بررسی کرده و هر یک را در جای مناسب استفاده کنید.
  • قیمت به روز و دقیق را از وبسایت های معتبر همچون Ahanspot پیگیری کنید.
  • برای خرید محصولات فولادی از جمله تسمه و چهار پهلو، از طریق مراجع معتبر اقدام کنید تا متضرر نشوید.
  • جنس ها و انواع را به دقت بررسی کنید و محصولی با متریال متناسب با نیازتان انتخاب کنید.

قیمت تسمه و چهارپهلو در آهن اسپات

تسمه و چهارپهلو از جمله مقاطع فولادی پرکاربرد در صنعت و ساخت و ساز هستند که تفاوت ها و شباهت هایی با یکدیگر دارند. این محصولات، در دسته‌بندی های مختلفی قرار می‌گیرند و می‌توانند کاربردهای متنوعی داشته باشند. اگر قصد خرید تسمه یا چهارپهلو را دارید، آهن اسپات به عنوان مرجع داخلی معتبر می‌تواند در فرآیند استعلام قیمت و خرید محصولات فولادی من جمله میلگرد ساده (https://ahanspot.com/cat/round-bar/simple/) و آجدار، انواع تیرآهن و… به شما کمک کند.

با اطلاع لحظه به لحظه از قیمت‌ها در Ahanspot،‌ این امکان برای شما فراهم می‌شود که تسمه چهارپهلو و دیگر محصولات فولادی را با بهترین قیمت ممکن تهیه کنید.

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود