مصاحبه اختصاصی با سعید حسنی، مدیر استودیوی بازی سازی پیله

گفتگویی جذاب با مدیر استودیو بازی سازی موفق پیله - سازنده بازی ارباب جنگ

امروز به سراغ مدیر استودیو بازی سازی پیله (سعید حسنی)، سازنده بازی ارباب جنگ رفته ایم. مصاحبه اختصاصی با سعید حسنی را از دست ندهید.
0 432

گفتگو با مدیر استودیوی پیله، سازنده بازی ارباب جنگ

مصاحبه اختصاصی با سعید حسنی: استودیوهای استارتاپی فراوانی در ایران وجود دارند که پتانسیل این را دارند تا با کوچکترین حمایت از سوی مسئولین، در رقابت های جهانی صنعت گیم حاضر شوند. یکی از این استودیوها، استودیوی بازی سازی پیله است که ساخت بازی جذاب ارباب جنگ را در کارنامه خود دارد. امروز به سراغ سعید حسنی (مدیر استودیو پیله) رفته ایم و در رابطه با چالش های بازی سازی در ایران و موفقیت های بازی ارباب جنگ گفتگو کرده ایم.
مصاحبه اختصاصی پلی مگ با سعید حسنی را از دست ندهید.

مصاحبه اختصاصی با سعید حسنی – مدیر استودیو پیله

  • متن گفتگو

1- سلام عرض می کنم خدمت شما، لطفاً خودتون و اعضای استودیو پیله رو به همراه وظایفشون معرفی کنید

سلام و عرض ادب خدمت تمام گیمرهای عزیز و بچه های پلی مگ، سعید حسنی هستم مدیر استودیوی پیله. ما کار خودمونو از فروردین 96 شروع کردیم، آقای علی عطاییان مسئول فنی، فواد کریمی طراح و برنامه نویس سرور، خانم فرزانه صفدری طراح رابط کاربری و سید محمد علی سجادی تکنیکال آرتیست تیممون هستند.

2- کمی درباره خودتون بگید که اصلا چطوری وارد صنعت بازی سازی شدید؟

همونطور که گفتم اوایل سال 96 من و آقایان، عطاییان و کریمی با هم دیگه استارت گروه پیله رو زدیم و شروع به تولید بازی ارباب جنگ کردیم البته هر کدوم از ما قبل از این تجربیاتی تواین زمینه داشتیم به طور مثال خود بنده به عنوان کارگردان هنری در استودیو پایییزان که خالق بازی پسرخوانده هستند کار می کردم و قبل از اونم توی چند شرکت تولید گیم دیگه مشغول کار بودم

3- آیا قبل از بازی ارباب جنگ، شما و تیمتون تجربه خاص یا موفقیت آمیزی داشتید؟

نه بازی ارباب جنگ اولین محصول استودیو پیله با این ترکیب از افراد بوده

بازی ارباب جنگ، برنده بهترین بازی اکشن و فنی در هشتمین جشنواره بازی های ویدیویی ایران
بازی ارباب جنگ، برنده بهترین بازی اکشن و فنی در هشتمین جشنواره بازی های ویدیویی ایران

4- آیا قبل از حضور در این صنعت خودتون گیمر بودید؟

خوب مسلماً همه ما از بچگی با بازی های ویدیویی بزرگ شدیم و کلی از خاطراتمون با دانکی کونگ، سوپر ماریو، کونترا و کمی جلوتر مکس پین و مدال افتخار و … شکل گرفته، اما اینکه بتونم از کلمه گیمر برای خودم استفاده کنم کمی برام مشکله چون به نظر من گیمر بودن هم یک تخصصه

5- به نظرتون تاثیر تحصیلات آکادمیک مرتبط با بازی سازی چقدر میتونه توی موفق شدن در این امر موثر باشه؟ آیا خودتون تحصیلات آکادمیک مرتبط دارین؟

کسی منکر این موضوع نیست که تحصیلات آکادمیک میتونه به پیشرفت تو هر زمینه ای کمک کنه و بازی های ویدیویی هم از این قاعده مستثنی نیست، اما به نظر من سوال اصلی اینه که تحصیلات آکادمیک تو زمینه بازی های ویدیویی چقدر تو کشور ما وجود داره و تو چه سطحی داره دنبال میشه و از اونجایی که گیم یک صنعت میان رشته ای هستش نیاز به همیاری بقیه رشته های مرتبط برای شکل گیری این صنعت وجود داره، رشته های هنری مثل موسیقی و نقاشی گرفته تا رشته های ریاضی و برنامه نویسی و … و اینکه چقدر برنامه ریزی برای آشنا و وارد کردن افراد از رشته های دیگه به این صنعت وجود داره.
من خودم تو رشته گرافیک تحصیل کردم.

6- می رسیم به بازی ارباب جنگ، زمانی که این بازی در مارکت کافه بازار منتشر شد چه حسی داشتید؟ اصلا فکر می کردید با بازخورد مثبت روبرو بشه؟

واقعیتش بله انتظار داشتیم چون ما برنامه ریزی طولانی مدت روی این پروژه داشتیم و داریم و به نظر ما هنوز جا داره تا به اون نقطه ای که برای این پروژه هدفگذاری کردیم برسیم.

7- تاحالا حرفی یا انتقادی باعث دلسردی شما و تیمتون شده؟

مطمئناً تو این مسیری که ما در پیش گرفتید با انتقاد و تشویق های زیادی روبه رو شدیم اما ما اهدافمون رو کاملا روشن برای خودمون رسم کردیم و سعی می کنیم با انتقادات دلسرد نشیم بلکه اگه مشکلی هست تلاش کنیم اون مشکل رو رفع کنیم.

بازی ارباب جنگ، یک بازی سراسر از هیجان
بازی ارباب جنگ، یک بازی سراسر از هیجان

8- آیا به فکر پروژه جدید هستید؟ اصلا برنامتون برای آینده چیه؟

بله به فکر پروژه جدید هم هستیم اما فعلا می خوایم انرژیمون رو روی پروژه ارباب جنگ متمرکز کنیم تا بتونیم به استانداردهای خودمون نزدیک بشیم و کارای عرضه تو خارج از ایران رو دنبال کنیم

9- آیا به فکر انتشار بازی ارباب جنگ، در سطح بین الملل هستید؟

بله.

10- درآمدتون از بازی ارباب جنگ چطور بوده تا الان؟

نسبتا راضی کننده است اما خیلی جای بهبود داره.

11- به نظرتون درحال حاضر صنعت بازی سازی ایران نسبت به استانداردهای جهانی در کجا قرار داره؟ و اینکه به نظر شما تحریم ها تا چه حد روی صنعت بازی سازی تاثیرگذار بودند؟

متاسفانه صنعت بازی سازی ایران توی یک روند پایدار روبه رشد قرار نگرفته و بیشتر فعالیت های پراکنده ای هستش که شرکتهای کوچک اکثراً خودشون بار این موضوع رو به دوش می کشن البته همین شرکتها با تلاشهای مستمرشون همیشه سعی می کنند با عرضه پروژه های باکیفیت این صنعتو یک قدم به جلو هل بدن که این بسیار بسیار ارزشمنده البته اگه به صنعت گیم ایران بشه گفت صنعت چون که خود شما بهتر از بنده می دونید که صنعت یکسری پیش نیاز ها داره که ما هنوز نتونستیم اون پیش نیاز هارو آماد کنیم چه برسه به اینکه با استانداردهای جهانی بخوایم مقایسه ش کنیم، اما من به آینده بازی های ویدیویی بسیار خوشبین و امیدوارم.
خوب توی کشور های دیگه وقتی یک کار باکیفیت تولید میشه میرن دنبال پابلیشر مناسب یا خودشون منتشرش میکنن و با یک روند کاملا منطقی روبه رو هستن اما تو ایران بعد تولید یک محصول تازه دقدقه تولید کنندها اینه که چطور یک پابلیشر رو راضی کنن با ایران کار کنه یا چطور این مسائل رو دور بزنن و واقعا این چیزها هیچ ربطی به تولید گیم نداره ولی ما مجبوریم باهاش دست پنجه نرم کنیم.

جنگ با تانک ها، در مکان های مختلف و متنوع | مصاحبه اختصاصی سایت پلی مگ با سعید حسنی
جنگ با تانک ها، در مکان های مختلف و متنوع | مصاحبه اختصاصی سایت پلی مگ با سعید حسنی

12- از بین بازی سازان خارجی، استودیو یا فردی هست که ازش الهام بگیرین؟

ما سعی می کنیم استودیو هایی که مثل ما شروع کردن و تونستن رشد کنن رو بررسی کنیم و از روندی که طی کردند درس بگیریم .

13- خیلی دوست دارم در رابطه با مشکلاتی که برای تیمتون، حین ساخت ارباب جنگ به وجود اومد بدونم، فکر می کنم برای خوانندگان این مصاحبه هم جذاب باشه

واقعیتش رو بخواین توی زمینه بازی های ویدیویی فعالیت کردن سراسر چالشه و واقعا نیاز به کفش آهنی داره ما هم با مشکلاتی مثل مشکلات مالی یا جذب نیروی متخصص و … درگیر بودیم که سختی ها و شیرینی های خودشو داشته

14- به استودیو و بازی خودتون از 100 چه نمره ای میدید؟ (چرا؟)

من فکر نمی کنم بتونم به استودیو خودمون نمره بدم چون مسلما همه دوست دارن به استودیو خودشون بالاترین نمره رو بدن اما اینو در رابطه با استودیو خودمون می تونم بگم که ما اومدیم که از بازی ساختن لذت ببریم و این لذت رو مهمون خونه تک تک کاربرامون بکنیم و فکر می کنم این هدفمون ارزشمنده.

تانک خودت رو مجهز کن!
تانک خودت رو مجهز کن!

15- نکته ای هست که دوست داشته باشید بگین؟

تیم ما هم از شما بابت توجه تون تشکر میکنه و از کاربرای عزیزی هم که بازی ارباب جنگ رو انتخاب کردن تشکر می کنیم چون بهترین پشتیبان های ما همین عزیزان هستند

16- تشکر از اینکه وقت با ارزشتون رو در اختیار وبسایت پلی مگ قرار دادین، برای شما و تیمتون ارزوی موفقیت میکنم

 

چطور از استودیو بازی سازی پیله حمایت کنم؟

درحال حاضر تنها راه حمایت از بازی با کیفیت و صنعت بازی سازی، دانلود و تجربه بازی های ایرانی است. در صورتی که می خواهید از عوامل بازی ارباب جنگ حمایت کنید، با کلیک روی تصویر زیر (دریافت از کافه بازار)، به صفحه استودیو بازی سازی پیله منتقل می شوید و پس از آن می توانید بازی ارباب جنگ را دانلود نمایید.

دانلود بازی ایرانی ارباب جنگ از کافه بازار
دانلود بازی ایرانی ارباب جنگ از کافه بازار

گفتگو با بازی سازان ایرانی را از سایت پلی مگ دنبال کنید:

نظر شما نسبت به مصاحبه اختصاصی با سعید حسنی و علی الخصوص بازی ارباب جنگ
چیست؟
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: پلی مگ

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود