مصاحبه اختصاصی با مهدی قاسمی | سازنده سری بازی کابوس و سقوط در تاریکی

امروز قصد داریم مصاحبه اختصاصی با مهدی قاسمی عزیز، سازنده ی سری بازی کابوس و سقوط در تاریکی داشته باشیم و سوالاتی در مورد حوزه کاری ایشون بپرسیم. پلی مگ
0 5,234

مصاحبه اختصاصی با مهدی قاسمی | سازنده سری بازی کابوس و سقوط در تاریکی

مصاحبه با سازنده سری بازی کابوس و سقوط در تاریکی: در مصاحبه با بازی سازان قبلی، با آقای
مهدی پیغامی نسب سازنده بازی هادس 1 و 2 مصاحبه کردیم که می توانید متن مصاحبه را از اینجا
می توانید بخوانید. مهدی قاسمی بازی ساز ایرانی و سازنده سری بازی کابوس و سقوط در تاریکی،
از آن دسته از بازی سازانی است که درحال پیشرفت هستند و این را می توان از آثاری که تولید
کرده دید. اولین پروژه جدی او بازی سقوط در تاریکی بود که بازخوردهای متوسطی دریافت کرد
و تا چند روز قبل که بازی کابوس 2 منتشر شد و به نظر می رسد کار جدی تری نسب به
کارهای قبلی اوست. وبسایت پلی مگ به تازگی مصاحبه ای را با این بازی ساز آینده دار
ترتیب داده که امیدواریم از این مصاحبه لذت ببرید.

 

مصاحبه اختصاصی با مهدی قاسمی: تصویری از بازی سقوط در تاریکی 2 که فضایی دارک و غمگین دارد
مصاحبه اختصاصی با مهدی قاسمی: تصویری از بازی سقوط در تاریکی 2 که فضایی دارک و غمگین دارد

 

سلام آقای قاسمی امیدوارم حالتون خوب باشه و بتونیم مصاحبه ی خوبی رو برای کاربران سایت پلی مگ و همچنین علاقمندان به حرفه بازی سازی تدارک ببینیم

سلام خیلی ممنونم و تشکر میکنم از شما بابت حمایتی ک از بازی سازان ایرانی میکنید

از چه زمانی تصمیم گرفتین که به یک بازی ساز تبدیل بشین و از اولین تلاش ها و ایده هاتون برای ساختن بازی بگین؟

من از دوران کودکی عاشق این بودم که یه روزی بتونم بازی بسازم، و از همون وقتا تو ذهنم ایده
پردازی میکردم یعنی از 7 8 سالگی و حتی تو سن 13 14 سالگی که نمیتونسم بازی کامپیوتری بسازم
بازی فکری و رومیزی میساختم.

در سن 17-18 سالگی که درگیر کار طراحی و گرافیک شدم بازی سازی رو تقریبا فراموش کرده بودم
اما یک روز این هدف دوباره در من زنده شد و از همون روز که فکر میکنم سال 94 95 بود استارت یادگیری رو زدم
اوایل سخت بود و بار ها نا امید شدم اما دست از تلاش برنداشتم و هروز دارم پیشرفت میکنم تو این زمینه.

فکر می کنم برای مخاطب ها و علاقمندان به بازی سازی جالب باشه که بدونن یک بازی ساز مثل شما
که درحال پیشرفت هست، با چه هزینه های شروع به کار کرده؟

برای شروع کار از نظر مالی هزینه خاصی نکردم اما زمان زیادی رو هزینه میکنم.

اینطور که معلومه به طور مستقل کار می کنید، با این اوصاف درامدی از بازی سازی دارید؟

بازی هایی که منتشر کردم همه کاملا رایگان بودند از قسمت دوم کابوس تازه وارد مرحله کسب درآمد شدم
که تازه عرضه شده.

اگر میشه نام پروژه هایی که انجام دادید رو به همراه توضیحاتی بگین

من روی دو پروژه کار کردم اولی سقوط در تاریکی که قرار نبود پخش شه و فقط جنبه تست
کردن و کسب تجربه داشت برام اما دیدم جالب شده یکم بیشتر روش کار کردم، روی محیط
و صدا گذاری و … و منتشر کردم، قرار بود تو سه قسمت تمام شه که دیدم دارم وقتمو حدر
میدم چون نمیشه کل استعدادمو توی این بازی به نمایش بذارم و بعد استارت بازی کابوس رو زدم.

مثل اینکه علاقه خاصی به ساخت بازی های دارک و ماجراجویی دارید، درسته؟

بله کلا فضای دارک رو دوست دارم چه تو بازی سازی چه تو طراحیولی پروژه بعدیم کاملا متفاوته.

ماجراجویی عجیب و داستانی مرموز (تصویری از بازی کابوس، ساخته مهدی قاسمی) - مصاحبه اختصاصی با مهدی قاسمی سازنده سری بازی سقوط در تاریکی و کابوس
ماجراجویی عجیب و داستانی مرموز (تصویری از بازی کابوس، ساخته مهدی قاسمی) – مصاحبه اختصاصی با مهدی قاسمی سازنده سری بازی سقوط در تاریکی و کابوس

به نظر شما تحریم ها تاثیری روی شما بازی سازان ایرانی گذاشته؟

بله مسلما شرایط رو سخت کرده ، اگر حداقل از پلی استور میشد راحت استفاده کرد شرایط
بازی ساز ها خیلی بهتر بود.

بازی هایی که ساختید محتواهای قابل قبولی داشتند که مورد رضایت
بازیکنان هم بود، میشه از موتور گرافیکی که برای ساخت بازی هاتون
استفاده کردید بیشتر توضیح بدید؟

بنده از ابتدا برای ساخت بازی از موتور یونیتی استفاده کردم و برای کار های گرافیکی هم از نرم افزار فتوشاپ

این سوالیه که از همه بازی سازان عزیز می پرسیم، فرض کنید شما یک نوجوان 13 ساله هستید
که به بازی سازی علاقه دارید، اما با توجه به شرایط اقتصادی و … در ایران، وارد شدن به این مسیر
ریسک بزرگی برای آیندتون به حساب میاد، آیا با این وجود باز هم این مسیر رو انتخاب می کردید؟

بله من به شخصه این مسیرو انتخاب میکردم چون کاریه که بهش علاقه دارم و همین علاقه باعث پیشرفت میشه
اما اگ کسی فقط برای درآمد بخواد وارد این صعنت شه به نظرم هنوز تو ایران مسیرش هموار نیست …

برنامتون برای آینده چیه و آیا شاهد نسخه هایی جدید از بازی های کابوس و سقوط در تاریکی هستیم؟

درمورد سقوط در تاریکی خیر نسخه جدید عرضه نمیشه اما کابوس احتمالا تو سه یا نهایت چهار قسمت تمام میشه.

آیا درحال حاضر، مشغول کار روی پروژه ای هستید؟

بله روی قسمت سوم کابوس کار میکنم و روی یک پروژه جدید هم ایده پردازی میکنم.

افرادی که علاقمند به بازی سازی هستند، باید از کجا شروع کنند و توصیه ای براشون دارید؟

برای شروع بازی سازی اگر سن کمی دارند میتونند در دوره های آموزشی شرکت کنند، یا از سی دی های آموزشی
و آموزش هایی ک در سطح اینترنت هست استفاده کنند یا اینک رشته ی بازی سازی رو تحصیل کنند.

اگر نکته ای دارید که می خواید بگید، لطفا بفرمایید؟

خیلی ممنونم از وقتی که گذاشتید و تلاشی که میکنید برای بهتر دیده شدن بازی های ایرانی

پلی مگ: براتون آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم خبرهای بیشتری ازتون بشنویم

 

چگونه از مهدی قاسمی حمایت کنم؟

همانطور که در مصاحبه متوجه شدید، آقای مهدی قاسمی، بازی ساز جوان کشورمان، بازی هایش را
به طور رایگان در کافه بازار و مایکت منتشر می کند. بهترین و تنها راهی که می تواند امیدبخش برای یک بازی ساز باشد، حمایت از بازی اش است. به همین منظور می توانید با کلیک بر روی دریافت از بازار و یا مایکت، به صفحه کافه بازار و مایکت آقای قاسمی منتقل شوید.

دانلود بازی های مهدی قاسمی از مایکت
دانلود بازی های مهدی قاسمی از مایکت
دانلود بازی های مهدی قاسمی
دانلود بازی های مهدی قاسمی

 

منبع: پلی مگ

نظر شما در رابطه با مصاحبه آقای قاسمی با وبسایت پلی مگ و همچنین آثار ساحته شده توسط ایشان
چیست؟ خوشحال می شوویم نظرتان را با ما در میان بگذارید.

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود