اینستاگرام به دنبال انحصار درآمدهای تبلیغاتی با محدود کردن ربات ها و اینفلوانسرها

0 53

احتمالاً میدانید که اغلب پلتفرم های به ظاهر رایگان، در پس پرده، از طریق جذب و فروش تبلیغات،به کسب درآمدهای هنگفت مشغولند.شرکت های نظیر گوگل، فیسبوک و…

البته این شرکت ها خدمات و اپلیکیشن های رایگان بسیار مفیدی در ابعاد وسیع عرضه میکنند و نمیتوان بخاطر کسب در آمد از تبلیغات، که میتواند جبرانی برای خدمات رایگان شان باشداز آنها خرده گرفت.اینستاگرام نیز که زیر مجموعه ای از شرکت فیسبوک است از این قاعده مستثنی نبوده و آرام آرام در حال آماده سازی بستری است که از طریق آن بتواند به جذب و فروش تبلیغات بپردازد و به نحوی برای خود یک راه درآمدزایی ایجاد کند.

با وجود محبوبیت بسیار زیاد اپلیکیشن اینستاگرام، این اپلیکیشن مدت ها بدون یک بستر تبلیغاتی جامع رها شده بود و در نتیجه افراد مختلف روش های تبلیغاتی خودشان را در آن ایجاد کردند تا بتوانند فالووهای خود یا دیگران را افزایش دهند. روش هایی نظیر تبلیغات اینفلوانسری، ربات های اینستاگرامی و …

البته همین رایگان بودن و وجود امکانات رایگان برای تبلیغ و فروش محصولات در بستر اینستاگرام، باعث شد که این اپلیکیشن در همه ابعاد بسیار فراگیر شود. اما مدتی است که شرکت فیسبوک میخواهد انحصار تبلیغات در اینستاگرام را کاملا در اختیار خود بگیرد و دست اینفلوانسرها و ربات ها را قطع کند تا تنها راه افزایش فالوور در اینستاگرام، تبلیغاتی باشد که خود شرکت اینستاگرام آنرا عرضه میکند. این داستان به مزاج خیلی ها خوش نمی آید ولی قدرت در دستان اینستاگرام است!

اینستاگرام از پاییز سال 2018 شروع به محدود سازی ربات ها نموده و اکنون، در سال 2020 که زمان نگارش این مقاله است ۹۹ درصد ازربات ها را متوقف کرده است! همچنین از ابتدای سال 2020 شروع به پیاده سازی الگوریتمی نموده است کهروانه شدن فالوور از پیج یک اینفلوانسر به سمت پیج شما را شناسایی کرده و درصورت بالا رفتن غیر منتظره فالوورهای شما، پیج تانرا قفل خواهد کرد!

البته این بدان معنی نیست که اصلا نمیتوانید از ربات ها استفاده کنید یا اصلا نمیتوانید به اینفلوانسرها تبلیغات سفارش دهید؛ فقط باید در این زمینه ها هوشیارتر عمل کنید.

در این مقاله درباره ربات ها صحبت خواهیم کرد و در مقاله بعدی به تبلیغات اینفلوانسری خواهیم پرداخت…

اینستاگرام با چه الگوریتمیربات ها را شناسایی کرده و آنها را محدود میکند؟

اینستاگرام در آپدیت پاییز ۲۰۱۸ یک بند به بندهای توافقنامه خود اضافه کرده است که مستقیماً درباره تشخیص انسان از ربات صحبت می کند.

متن آن بند از توافقنامه به شرح زیر است

We receive different kinds of information from your device, like how you tap and scroll, which canhelp distinguish humans from bots and detect fraud.

که می گوید

ما از دستگاه شما اطلاعاتی نظیر tap زدن با انگشت یا scroll کردن را دریافت می کنیم تا برای تشخیص انسان از ربات مورد استفاده قرار بگیرد!

الگوریتم پشت پرده این بند توافقنامه به راحتی قابل تشخیص است اینستاگرام با جمع آوری و آنالیز اطلاعات مرتبط با نحوه حرکت دادن ماوس (یا دست) و نحوه کلیک کردن یا اسکرول کردن؛ رفتار انسانی را از رفتار رباتیک تفکیک می کند!

شاید برایتان تعجب آور باشد که همین الگوریتم به ظاهر ساده، جلوی ۹۹ درصد از ربات های فعال اینستاگرامی را گرفت!

چرا؟

بسیار ساده است! چون اغلب ربات های اینستاگرامی بر پایه API اینستاگرام و یا از طریق Web Driver Automation برنامه نویسی میشدند که هیچگونه جایگاهی برای کُد نویسی دستورات ماوس ندارند! یعنی اصلاً از طریق این دو نوع برنامه نویسی نمیتوان به ماوس سیستم دستوری صادر کرد و آنراحرکت داد! اینستاگرام نیز دقیقا از همین ضعف استفاده کرده و این نوع ربات ها را (که ۹۹% از ربات های فعال اینستاگرامی بودند) از کار انداخته است.

اما آن یک درصد باقیمانده چه نوع ربات هایی هستند که اینستاگرام نمیتواند از طریق الگوریتم های خود آنها را شناسایی کند؟

چه نوع ربات هایی همچنان فعال بوده و میتوان از آنها برای افزایش فالوور استفاده کرد؟

از زمانی که اینستاگرام الگوریتم ضد ربات خود را فعال کرده، فقط ربات های قادر به فعالیت هستند که بتوانند نشانگر ماوس را حرکت داده (یا بتوانند عملیات لمس کردن یا همان touch) را دقیقاً مانند انسان شبیه سازی نمایند.

البته موضوع به این آسانی نیست زیرا حرکات ماوس باید هدفمند باشند یعنی نرم افزار ربات باید آنقدر هوشمند باشد که بتواند در هر دستگاهی جایگاه دکمه های Like، Comment، Follow و … را به درستی تشخیص داده و ماوس را بر روی آنها هدایت نماید که کاری بس دشوار است.

به عنوان مثال نرم افزارهایی نظیر نرم افزار معروف نینجا گرام با وجود اینکه یک مرورگر از نوع chronium را باز کرده و فعالیت های خود را جلوی چشم شما به اجر در می آورند در حال حاضر قابل استفاده نیستند زیرا نمیتوانند تکنولوژی استفاده از ماوس را با برنامه نویسی web driver automation پیشین خود ترکیب کنند.

در حال حاضر تکنولوژی های مورد نیاز برای ساخت ربات هایی که بتوانند با الگوریتم های جدید اینستاگرام هماهنگ باشند، در اختیار نرم افزارهایی معروف به نرم افزارهای RPA میباشد، منظور از تکنولوژی ها در اینجا تکنولوژیهای برنامه نویسی سیستمی ویندوز (یا اندروید) است که به واسطه آنها بتوان اطلاعات داخلی پنجره ها و دکمه ها را (برای پیدا کردن شان) دریافت نموده و مأوس را در هر دستگاهی به جای درست هدایند کنند.

قصد نداریم در این مقاله وارد جزئیات کدنویسی سیستمی ویندوز شویم، اما لازم میدانیم یک نمونه از نرم افزار های ایرانی RPA که مجهز به تکنولوژی های مورد نیاز بوده و دست به طراحی یک ربات اینستاگرامی نیز زده است اشاره کنیم…

نرم افزار کاربر مجازی نام نرم افزار ربات سازی است که ربات اینستاگرامی آن بخاطر ماهیت انسانی که دارد، بدون شناسایی شدن توسط اینستاگرام قادر به فعالیت های ترویجی میباشد.

میتوانید اطلاعات بیشتر درباره این ربات را از سایت سازنده این محصول مطالعه فرمایید…

نام شرکت سازنده نرم افزار کاربر مجازی:

بهسازان مجازی فناوری اطلاعات آمارد

لینک وب سایت سازنده این محصول به زبان فارسی

https://www.v-user.com/fa

نام ربات اینستاگرامی این شرکت:

ربات اینستاگرام کاربر مجازی

آدرس صفحه توضیحات این ربات در وبسایت سازنده آن:

https://www.v-user.com/fa/محصولات/ربات-اینستاگرام-کاربر-مجازی

منبع شهر سخت افزار

https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/pr/29619-instagram-seeks-to-monopolize-advertising-revenue

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود