بازی های سوپرسل، رو به افول یا همچنان قدرتمند در فروش

3 798

سوپرسل یک کمپانی فنلاندی ساخت بازی‌های موبایل است که به دلیل خلاقیت و قدرتی که در ساخت نوع خاصی از بازی‌های موبایل دارد معروف شده‌است. این کمپانی اولین بازی موبایل خود را در سال 2011 منتشر کرد و پس از آن 5 بازی شناخته شده‌ی کلش آف کلنز Clash of Clans، هی دی Hay Day، بوم بیچ Boom Beach، کلش رویال Clash Royale و بروال استارز Brawl Stars را در سال‌های 2012 تا 2017 به بازار عرضه کرد. کمپانی سوپر سل در سال 2018 توسط شرکت چینی tencent خریده شد و ارزش سهام آن 81% افزایش پیدا کرد تا برای توسعه بازی‌ها و ساخت بازی جدید راه جدیدی به روی طراحان شرکت باز کند.

در اولین سال‌های انتشار بازی‌ها، محبوبیت آن‌ها در تمام جهان بسیار چشمگیر بود تا حدی که برخی افراد نسبت به خطر اعتیاد به این بازی‌ها احساس نگرانی می‌کردند و والدین نیز در مورد خیره شدن فرزندانشان به صفحه گوشی برای چندین ساعت متوالی می‌گفتند در حالی که این موضوع در واقع موفقیت شرکت تولیدکننده بازی را اثبات می‌کرد.
هدف اصلی این کمپانی ساخت بازی‌هایی است که محدودیتی برای کاربران ایجاد نمی‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد ساعت‌ها بدون ایجاد فضایی تکراری یا تلقین برد و باخت به بازی ادامه دهند.
با گذشت زمان بازی‌های سوپرسل دیگر به اندازه قبل سروصدا نمی‌کردند و صحبت‌ها در مورد اعتیاد افراد به این بازی‌ها پایان یافت، اما آیا این به معنی افول این بازی‌ها و از بین رفتن محبوبیت آن‌هاست یا نه؟
در ادامه محبوبترین بازی‌های سوپر سل را معرفی خواهیم کرد و به پرسش بالا پاسخ خواهیم داد.

معرفی 3 بازی محبوب سوپرسل

کلش آف کلنز clash of clans

کلش آف کلنز در سال 2012 برای ios و در سال 2013 برای اندروید منتشر شد و به محض انتشار در اپ استور جزو 5 اپلیکیشن محبوب سال 2012 و محبوب‌ترین بازی گوگل پلی و ایران اپ و apkmirror در سال 2013 با بیشترین دانلود شد.
در سال 2020 نیز این بازی جزو 50 بازی برتر در حال رشد معرفی شد تا موقعیت خود در شکست رکوردها و محبوبیت در کل جهان را حفظ کند.
کلش آف کلنز بازی چند نفره آنلاین است که شما باید در آن تمدنی که در بازی به آن کلن گفته می‌شود را بسازید و با جمع کردن منابع و سکه کلن خود را پیشرفت دهید تا در مقابل حمله کلن‌های دیگر از آن دفاع کنید و در موقعیت مناسب به آن‌ها حمله کنید.
البته می‌توانید به طور یک نفره بازی کنید و با حمله به گابلین‌ها و اهریمن‌های بازی منابع مورد نیاز برای ساخت و بهبود تمدن خود را فراهم کنید.
با توسعه قلعه و پیشرفت جنگجوهای خود سطح اکانت‌تان بالا می‌رود تا بتوانید با قدرت بیشتری حمله کنید.
امتیاز این بازی در گوگل پلی 4.5 است و در اپ استور امتیاز 4.7 را در اختیار دارد که نشان دهنده کیفیت و محبوبیت بالا این بازی است.

کلش رویال clash royale

دیگر بازی محبوب سوپرسل که در سال 2016 منتشر شد، کلش رویال است. بازی کلش رویال نیز به محض انتشار در میان طرفداران بازی‌های سوپرسل محبوب شد و حتی کسانی که تا به حال کلش آف کلنز را نمی‌شناختند، کلش رویال را نصب کردند و از آن لذت می‌برند.
بازی کلش رویال به شکل دونفره یا چهار نفره بازی می‌شود و در آن هر طرف باید تلاش کند تا قلعه‌های طرف مقابل را از بین ببرد. برای این که بتوانید قلعه‌های بیشتری از بین ببرید باید سلاح و منابع جمع آوری کنید و هنگام بازی در زمان و موقعیت مناسب از آن‌ها استفاده کنید.
در هر دور بازی زمان مشخصی برای از بین بردن قلعه‌ها دارید که پس از تمام شدن آن هر طرفی که قلعه‌های بیشتری خراب کرده باشد برنده است.
این بازی در اولین سال انتشار خود بهترین بازی گوگل پلی شد و در سال 2017 نیز برنده جایزه بازی‌های ویدئویی بریتانیا شد.

براول استارز brawel stars

بازی براول استارز جزو بازی‌های تازه منتشر شده سوپرسل محسوب می‌شود که مانند دیگر بازی‌های این کمپانی از امتیاز و دانلود بالا برخوردار است.
در بازی برول استارز شما با بازیکنان دیگر وارد زمین بازی می‌شوید. کاراکترهای بازی با نام بروال شناخته می‌شوند، باید سعی کنید با شکست افراد دیگر در این زمین جان سالم به در ببرید.
در سال 2018 این بازی جزو 5 بازی پرطرفدار اپ استور، گوگل پلی، اندرویدکده و دیگر سایت های اندرویدی شد و مسابقات قهرمانی این بازی نیز در برخی کشورها برگزار می‌گردد.

بازی‌های سوپرسل هنوز هم پرطرفدار هستند؟

هرچند با انتشار بازی کلش آف کلنز سروصدای زیادی بین دارندگان گوشی‌های هوشمند ایجاد شد، اما به نظر می‌آمد با گذشت چند سال، دیگر این بازی‌ها به اندازه قبل محبوب نبودند، برای پی بردن به این موضوع بیایید نگاهی به جوایز و آمار این بازی‌ها در سال‌های اخیر داشته باشیم:

⦁ سال 2018 بازی کلش آف کلنز چهارمین برنامه با بیشترین دانلود در اپ استور و هفتمین در گوگل پلی
⦁ سال 2020 کلش آف کلنز جزو 50 بازی برتر در حال رشد با وجود گذشت 8 سال از زمان انتشار
⦁ سال 2020 بازی کلش رویال برنده بهترین بازی ورزشی در جشنواره Pocket Gamer
⦁ نامزدی بازی براول استار در مسابقات معتبر Mobile Game و EE Mobile Game of the Yearدر بخش بهترین بازی سال
⦁ برگزاری لیگ‌های بازی کلش رویال و بروال استار در سراسر جهان و اهدا جوایز نقدی ارزشمند به برندگان
⦁ سال 2017 بازی کلش رویال برنده جایزه بهترین بازی چند نفره در مهمترین جشنواره بین‌المللی بازی‌های موبایل International Mobile Gaming Awards
با توجه به شاید بازی‌های سوپرسل به اندازه قبل محبوب نباشند اما هنوز هم در مقایسه‌ با بازی‌های مشابه خود دانلود و امتیازی بالایی دارند.

سخن آخر

با وجود گذشت 8 سال از انتشار محبوب‌ترین بازی سوپرسل یعنی کلش آف کلنز هنوز هم چندین میلیون نفر در سراسر جهان مشغول این بازی هستند. شاید سوپرسل به اندازه قبل فروش نداشته باشد اما برای همیشه نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است و با خلاقیتی که در ساخت 5 بازی خود داشته در واقع سلیقه مشتری را به سوی بازی‌های خود جلب کرده است تا اگر در آینده بخواهد از بازی جدیدی رونمایی کند، مطمئن باشد که طرفداران صرفا با دیدن نام سوپرسل بازی را از سایت های دانلود اندروید مانند siloo.ir، گوگل پلی و apkmirror دانلود می‌کنند. پس با مقیاس‌های جدید، پیشرفت تکنولوژی و حضور رقبا قوی هنوز هم سوپرسل جزو کمپانی‌های موفق محسوب می‌شود.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و پلی مگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

3 دیدگاه
  1. محمد رضا می گوید

    سوپر سل واقا شرکت خیلی خوبی از هر لهاز من که جزو طرفداراشم و عاشق ای چند تا بزیشمBoom Beach Hay Day Clash Royale

  2. امیرعلی صفایی پور می گوید

    ممنون از مقاله خوبتون میشه راجب بازی های جدید سپرسل هم یه مقاله بنویسید

    1. admin می گوید

      سلام وقت بخیر
      این یک رپورتاژ آگهی (تبلیغات) هست

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود