چگونه از بازی ساختن، پول در بیاوریم؟

0 8,797

اکثر بازیکنان دوست دارند که علاوه بر بازی کردن بازی ساختن را نیز تجربه کنند و از علاقه خود بتوانند کسب درآمد کنند.
اگر که استودیوهایی مثل راک استار یا اکتیویژن را بشناسید از درآمد میلیارد دلاری آن‌ها نیز اطلاع دارید و این درآمدها ممکن است شما را ترغیب کند که به سراغ این حوزه پول ساز بیایید اما باید توجه کنید که ساخت بازی در آن حجم نیازمند بودجه و تیم بزرگی است که پیشنهاد می‌شود در ابتدای راه حتما از بازی‌های کوچک و ساده شروع کنید و سعی کنید در غالب تیم‌های کوچک 3 الی 5 نفره کار خود را جلو ببرید و تجربه کسب کنید. در مسیر یادگیری بازی سازی می‌توانید از محتوای متنی و ویدیویی بازیاتو نیز کمک بگیرید.
اگر خواستید به بازیسازی علاوه بر علاقه به دید درآمد زایی و کسب و کار نگاه کنید باید علاوه بر توجه به مسائل فنی و ظاهری بر روی بخش مارکتینگ و درآمد زایی نیز متمرکز شوید؛ در این مقاله قصد داریم به شما چند منبع فارسی رایگان را معرفی کنیم که می‌توانند راه و رسم پول درآوردن از ساخت بازی را نشان دهند.

آیا میدانید DAU مخفف چیست یا عدد CPA چه اهمیتی دارد؟

اولین چیزی که برای درآمدزایی از بازی غیر از پیاده سازی خوب نیاز دارید، داده است؛ داده ها به شما کمک می‌کنند نرخ تبدیل‌ها، هزینه‌ها و درآمدها را آنالیز کنید و سعی کنید با تغییرات متعدد، بازی را بهبود دهید. اما اگر به ابزارهای ثبت آمار مثل فایربیس گوگل، گیم آنالیتیکس و… سر بزنید با کلی کلیدواژه رو به رو می‌شوید که ممکن است شما را سر در گم کند، برای همین در بازیاتو مجوعه‌ای از شاخص‌های کلیدی عملکرد اپلیکیشن‌های موبایل (Mobile App KPIs) را فراهم کرده ایم که می‌توانند شما را تحلیل و بررسی داده‌هایتان کمک کنند.
با کمک مطلب آشنایی با KPIها که در بالا به آن اشاره کردید به شما می‌گوییم که مثلا DAU مخفف Daily Active User است و بیان کننده تعداد کاربرانی است که به صورت روزانه از محصول شما استفاده می کنند. بررسی متوسط DAU به صورت بلند مدت روشی مرسوم برای تخمین ارزش محصول و میزان رشد آن است.
البته توجه کنید که تا زمانی که با داده‌ها سر و کار نداشته باشید و یک پنل آماری بازی یا اپلیکیشن را از نزدیک نبینید، دانستن این اطلاعات کمک زیادی به شما نمی‌کند.

چگونه یک بازی پول ساز بسازیم؟

پاسخ این سوال توجه ویژه به اپ مارکتینگ است، البته منظور از اپ در این مطلب فقط اپلیکیشن‌ها نیستند بلکه به مجموع اپلیکیشن و بازی گفته خواهد شد؛ اگر بخواهیم کمی بر روی اپ مارکتینگ متمرکز شوید و به صورت عمومی از پیچ و خم آن مطلع شوید، پیشنهاد ما به شما، مطلب ناگفته‌های اپ مارکتینگ در وبسایت بازیاتو است که سعی کرده به زبان ساده منظور و هدف این فرایند را به شما توضیح دهد و علاوه بر آن نکات طلایی را در رابطه با ساخت یک بازی یا اپلیکیشن خوب موبایلی را به شما منتقل کند.
اگر KPIها را شناختید و با اپ مارکتینگ و مفهوم آن آشنا شدید، وقت آن رسیده که فوت آخر استاد را به شما معرفی کنم.
فوت آخر استاد در بازیسازی
استاد جان جی جو، جد فرضی کوجیما یک دستور مخفی داشت که ما به آن دست پیدا کرده ایم؛ شما اگر تازه کار هستید همان قدر که به ساخت بازی با کیفیت باید توجه کنید به “مس پز” نیز باید توجه کنید و در طول فرایند تولید، انتشار، تبلیغ و تست بازی باید آن را سر لوحه خود قرار دهید.
مس پز به صورت خلاصه هیچ معنی مستقیمی ندارد ولی مخفف 4 اسم است که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.
⦁ سبک بازی
⦁ مخاطب هدف
⦁ چهار P
⦁ زمان بندی انتشار

چند خطی که پشت سر گذاشتید خیلی کوتاه به فاکتورهای حیاتی در بازاریابی بازی اشاره کردیم ولی پیشنهاد می‌کنیم مقاله کامل ما را حتما مطالعه کنید و نکات آن را حتما در ساخت اولین بازی خود به کار ببرید تا با معجزه مس پز استاد در مارکت‌های مختلف غوغا کنید.

خیلی سریع، ساده و آسان به شما گفتیم که چگونه بازی ساختن به انتخاب موتور بازی سازی و پیدا کردن بازی یا ایده خفن ختم نمی‌شود و راه و رسم پول در آوردن از بازی اهمیت خیلی زیادی دارد.
اگر این مطالب را دوست داشتید و در آینده می‌خواهید به آن‌ها سر بزنید حتما یک جا ذخیره کنید و یا برای دوستانتان لینک هر مطلب را بفرستید و اگر که خواستید مطالب آموزشی دیگر بازیاتو را که به صورت متنی منتشر می‌شود را مشاهده کنید به انبار آموزش بازی سازی بازیاتو سر بزنید.
تو این انبار چیزهای باحالی مثل نکات تیم سازی، وظیفه افراد مختلف در تیم (طراح بازی کیه، برنامه نویس چیکار می‌کنه، آرتیست کارش چیه)، جعبه ابزار بازیسازان و… پیدا می‌شه، پس از دستش نده.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و پلی مگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود