باز هم کمدی به سینماها رونق داد ؛ کمدی، پرفروش‌ترین ژانر اکران نوروز 1402

0 913

1401 سالی پر بار برای سینمای ایران محسوب می‌شد چراکه از ابتدای سال تاکنون فیلم‌های خوب و زیادی در ژانرهای متنوع اکران شدند. همزمان با نوروز 1402 شاهد اکران فیلم‌های جدیدی هستیم. با اعلام سازمان سینمایی چهار فیلم «عروس خیابان فرشته»، «بچه‌های طوفان»، «غریب» و «فسیل» در لیست اکران نوروزی قرار گرفتند.

«غریب» فیلمی به کارگردانی محمدحسین لطیفی و بازی بابک حمیدیان است که ژانری جنگی و دفاع مقدس دارد. این فیلم نخستین بار در چهل و یکمین جشنواره‌ی فجر به نمایش درآمد و موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین نقش اول زن (پردیس پورعابدینی)، بهترین طراحی صحنه، بهترین چهره‌پردازی، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، بهترین فیلم از نگاه ملی شد.

فیلم «بچه‌های طوفان» به کارگردانی صادق صادق‌دقیقی و محصول سال 1398 است. فیلم ژانری کودک-نوجوان دارد و در آن بازیگرانی همچون پژمان بازغی، مریم بوبانی، پرهام دلدار، رضا ناجی، سوگل طهماسبی، رضا مهاجری و حمیدرضا زواری ایفای نقش کرده‌اند.

قابل ذکر است که دو فیلم «فسیل» و «عروس خیابان فرشته» هردو ژانری کمدی دارند و باتوجه به محبوبیت این ژانر در کشور ما، در همین روزهای ابتدایی فروردین با استقبال زیادی مواجه شدند.

فیلم فسیل

فیلم «فسیل» به کارگردانی کریم امینی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان است. این فیلم محصول سال 1399 است و فیلمنامه‌ی اولیه‌ی آن توسط آرمین طهماسبی نوشته شده و در انتها توسط تیم سه نفره‌ی کریم امینی، علی باطنی و حمزه صالحی تکمیل شده است.

این فیلم ژانری کمدی دارد و تاکنون توانسته رکورد پرمخاطب‌ترین فیلم یک سال اخیر سینمای ایران را متعقل به خود کند.

بهرام افشاری، هادی کاظمی، الناز حبیبی، الهه حصاری، ایمان صفا، بابک کریمی، سید جواد هاشمی، غلامرضا نیکخواه، سمانه منیری، امید روحانی، علیرضا استادی، قاسم زارع، خشایار راد و مجید شهریاری بازیگران فیلم هستند.

بهرام افشاری که بازیگر نقش اصلی «فسیل» به حساب می‌‌آید، ید طولایی در حوزه‌ی کمدی دارد. او بازیگری را از صحنه‌های تئاتر آغاز کرده بود و با ایفای نقش بهتاش فریبا در سری پنجم و ششم سریال «پایتخت» بیش از پیش به شهرت رسید. او توانایی بازی کاراکترهای کمدی و جدی را دارد و در فیلم‌های سینمایی‌ای همچون «سگ بند»، «صحنه‌زنی»، «رحمان 1400» و «آقای سانسور»، «چشم گوش بسته» و «کارگر ساده نیازمندیم» حضوری پررنگ داشته است.

هادی کاظمی نیز که همگان او را با فیلم‌ها و سریال‌های کمدی به یاد می‌‌آورند؛ در این فیلم در کنار بهرام افشاری بازی می‌کند. نقطه عطف کارنامه‌ی بازیگری هادی کاظمی را می‌توان در سریال‌های طنز مهران مدیری همچون «شب‌های برره»، «باغ مظفر» و کاراکتر محبوب باباشاه در «قهوه تلخ» دانست. او علاوه‌ بر سریال‌، در فیلم‌های سینمایی‌ای همچون «به وقت خماری»، «مصادره»، «ایران برگر»، «پنجاه کیلو آلبالو» نقش‌های مکمل و فرعی را برعهده داشته بود. قابل ذکر است که هادی کاظمی در سریال «علی‌البدل» به کارگردانی سیروس مقدم با بهرام افشاری هم‌بازی بوده است.

الناز حبیبی نیز دیگر بازیگر اصلی «فسیل» به حساب می‌آید که بازیگری را در سال 1386 با سریال «روزگار غریب» و فیلم سینمایی «رفیق بد» آغاز کرده است. او سابقه‌ی بازی کاراکترهای جدی و کمدی را داراست و در فیلم‌هایی همچون «زاپاس»، «دشمن زن»، «خجالت نکش»، «ژن خوک» و «رمانتیسم عماد و طوبا» حضور داشته است. او اخیرا در سریال کمدی «روزی روزگارزی مریخ» نیز ایفاگر نقش مارا بود و ثابت کرد که در حوزه‌ی کمدی نیز بسیار توانمند است.

قابل ذکر است که علاقه‌مندان به خرید بلیت فسیل می‌توانند به سایت سینماتیکت مراجعه کنند و به تماشای آن در سینمای دلخواه خود بنشینند.

 

فیلم عروس خیابان فرشته

«عروس خیابان فرشته» دومین فیلم سینمایی مهدی خسروی بعد از «هفت معکوس» به حساب می‌آید که توسط محمدرضا شریفی‌نیا تهیه‌کنندگی شده است. فیلمنامه‌ی فیلم توسط الهه زارع در سال 1399 تولید شده است و ژانری کمدی دارد. فیلم داستان خانواده‌ی مهاجر را به تصویر می‌کشد که درخانه‌ای قدیمی که برای دایی‌شان است در خیابان فرشته زندگی می‌کنند. اما زمانی که دایی خانواده به همراه عروسش به ایران می‌آید، تصمیم به فروش خانه می‌گیرد و همین تصمیم خانواده‌ی مهاجر را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند.

محمدرضا شریفی‌نیا، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی‌نیا، علیرضا جعفری، فهیمه رحیمیان، سام نوری، پوریا پورسرخ، حسام نواب‌صفوی، کمند امیرسلیمانی، شقایق فراهانی، رامین ناصرنصیر، تارا عطار، ملودی موسوی، هلیا امامی و مجتبی شفیعی بازیگران فیلم «عروس خیابان فرشته» را شامل می‌شوند. علاقه‌مندان به تماشای این فیلم می‌توانند به سایت سینماتیکت مراجعه و اقدام به تهیه‌ی بلیت بکنند.

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود