فاکتورهای تاثیرگذار در طراحی سایت انتشارات

1 74

برای بسیاری از ناشران، طراحی سایت انتشارات هیجان انگیزترین بخش پروژه توسعه وب آنها است. و غیرعادی نیست که در جلسات توجیهی خلاقانه با مجموعه‌ای از نمایشگرها و لیست آرزوهایی از ویژگی‌های فانتزی، پاپ‌آپ‌ها و انیمیشن‌های عجیب و غریب مواجه شویم. طراحی وب سایت و هزینه طراحی وب سایت انتشارات می تواند به عوامل گوناگونی بستگی داشته باشد که در ادامه این مطلب به آن اشاره خواهیم کرد.

6 فاکتور مهم در طراحی سایت انتشارات

  1. ایجاد یا ایجاد مجدد یک سایت انتشارات جدید فرصتی عالی برای بازبینی و تجدید دستورالعمل های برند شماست. وب سایت شما ویترین اصلی برند تحریریه شما است. بنابراین قبل از راه‌اندازی یک سایت جدید در جهان، مطمئن شوید که دستورالعمل‌های برند موجود شما منعکس کننده شخصیت مورد نظر شما و مخاطبانی است که می‌خواهید جذب کنید.
  • آیا مخاطبان شما از اولین بار ایجاد برند تغییر کرده است؟
  • آیا هیچ یک از عناصر طراحی فعلی شما قدیمی به نظر می رسد؟
  • آیا برند شما با چشم انداز و اهداف آینده شما هماهنگ است؟
  • آیا تمایز کافی بین شما و برندهای رقیب وجود دارد؟
  1. رایج‌ترین چالش‌های طراحی که در وب‌سایت‌های انتشاراتی با آن مواجه می‌شوید، مربوط به لوگو است. لوگویی که به خوبی روی دکل روزنامه یا کالای مارک دار کار می کند ممکن است در وب سایت شما چندان عالی به نظر نرسد. بنابراین چه نوع لوگوهایی برای وب سایت ها کار می کنند؟

به طور کلی، بهتر است از متن های کوچک و طرح های پیچیده دوری کنید. شعار را از لوگو دور نگه دارید و طرح خود را جسور، تمیز و ساده کنید.

  1. یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت انتشارات، خوانایی است. اگر خواندن محتوای شما غیرممکن باشد، داشتن یک وب سایت خیره کننده فایده ای ندارد.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می بینید، متن استفاده شده در تصاویر و فونت های کوچک است. همیشه از دیدگاه کاربر به سایت خود فکر کنید و راه هایی را برای ترکیب متن های بزرگتر و عناصر پررنگ برای سازگاری با کاربران تلفن همراه در نظر بگیرید.

  1. بهترین فونت برای استفاده در طراحی سایت انتشارات چیست؟ به چند عامل بستگی دارد. اگر یک نشریه چاپی دارید، فونت آنلاین شما باید با آن مطابقت داشته باشد. اگر صرفاً یک اپراتور رسانه دیجیتال هستید، خوانایی بسیار مهم است و ایمن ترین گزینه های شما فونت های sans serif هستند.

اما به یاد داشته باشید، هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد. در حالی که پایبندی به “علم” برندسازی مهم است، مهم است که هنر خود را فراموش نکنید. عقب بایستید، بزرگنمایی کنید و همه عناصر برندتان را با هم تجربه کنید. آنها چه احساسی در شما ایجاد می کنند؟ آیا این نشریه ای است که می خواهید بخوانید؟

  1. بر اساس Trends دیجیتال 2020 Similarweb، ترافیک تلفن همراه طی 3 سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است. و وب‌سایت‌های خبری در این روند پیشرو هستند: در حال حاضر بیش از 59 درصد از مخاطبان اخبار موبایل هستند. این اساساً نشان می دهد که اگر به صورت آنلاین منتشر می کنید، باید موبایل را در نظر داشته باشید.

اما این بدان معنا نیست که می توانید دسکتاپ را فراموش کنید زیرا بینندگان دسکتاپ هنوز تقریباً نیمی از مخاطبان شما را تشکیل می دهند. این یک چالش طراحی است. ویژگی ای که در لپ تاپ عالی به نظر می رسد ممکن است در دستگاه های کوچکتر مانند موبایل و تبلت کاملاً ناخوانا باشد. بنابراین با توجه به اینکه همه به صفحه نمایش هایی با اندازه های متفاوت نگاه می کنند، یک طراح باید چه کار کند؟

اینجاست که طراحی واکنشگرا بسیار مهم می شود. به زبان ساده، طراحی ریسپانسیو راهی برای ایجاد یک وب سایت است که بر روی صفحه نمایش در هر اندازه کار می کند. در وب‌سایت‌های واکنش‌گرا، عناصر طراحی به‌طور خودکار مجدداً قالب‌بندی می‌شوند تا تجربه کاربر در هر نقطه تماس بهینه شود.

تعدادی از عوامل در ایجاد یک سایت انتشار واکنشگرا نقش دارند، به همین دلیل است که دانستن نحوه انتخاب شریک فنی مناسب بسیار مهم است. یک آژانس تخصصی با تخصص انتشار می‌تواند بهترین روش‌ها را برای اجزای کلیدی، مانند اندازه پیکسل برای دکمه‌های CTA، حاشیه، راهنمایی کند. s، فاصله، فایل های گرافیکی وکتور مقیاس پذیر (SVG) و قوانین CSS.

  1. جایی که اطلاعات تماس خود را نمایش دهید به شما بستگی دارد. بسیاری از انتشارات اطلاعات تماس خود را در صفحه درباره خود قرار می دهند و برگه “مخاطبین” را برای ارسال پیام های مستقیم از طریق وب سایت رزرو می کنند.

هزینه طراحی وب سایت

هزینه طراحی وب سایت به فاکتورهایی بستگی دارد که شما برای سایت خود انتخاب خواهید کرد.

طراحی سایت انتشارات توسط iransite

به منظور طراحی سایت بهتر است به یک متخصص در این حوزه مراجعه کنید تا از صفر تا صد طراحی آن در کنار شما باشد و در رفع ایرادات احتمالی به شما کمک کند. شرکت طراحی ایران سایت؛ اولین و قدیمی ترین مجموعه تخصصی طراحی سایت است که در راستای ارائه بهترین خدمات طراحی سایت به مشتریان متعهد شده است که بهترین کیفیت را در اختیار آنها قرار دهند و حتی پس از طراحی اولیه، پشتیبانی خود را ادامه دهد. در صورتی که از طراحی سایت خود راضی نیستید یا قصد ایجاد سایتی جدید را دارید؛ می توانید با کارشناسان ایران سایت iransite.com تماس بگیرید.

منبع: https://iransite.com

 

1 دیدگاه
  1. میلاد می گوید

    مثل همیشه حکام فاسد و ظالم و عقب مانده نظام‌جمهوری اسلامی برای جنایات خود دنبال بهانه اند و با این کارا بیشتر ظلم و جنایت می کنن. به جای اینکه اونا پایین باشن تا ملت بهشون درس بدن این کوتوله های بیسواد و بی هنر و عقب مانده و نرخ تعیین‌کن برای ما شدن حاکم و قانون‌تعیین کن و باجگیر. نه رای دارند و نه مشروعیت اما تا دلتان بخواهد وقیح و بهانه تراشند

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود