کیسه زباله بهترین گزینه برای حمل زباله

0 11

اهمیت استفاده از کیسه زباله

استفاده از کیسه زباله نیز یکی از ضروریات زندگی است، چرا که این کیسه‌ها شرایط عالی برای نگهداری انواع زباله فراهم می‌کنند، ضمن اینکه روشی کم هزینه و اقتصادی برای جمع‌آوری زباله‌ها هستند. از طرفی می‌توانند شرایط تفکیک زباله را نیز به راحتی به وجود آورند.

اهمیت استفاده از کیسه زباله چیست؟

دلایل مختلفی برای استفاده از کیسه زباله وجود دارد. با این وجود، بعضی از این دلایل مهم‌تر از دیگر دلایل هستند.

 کیسه‌های زباله سطل زباله شما را تمیز نگه می‌دارند

سطل زباله شما همیشه داخل خانه است، بنابراین اگر زباله‌‌هایی که داخل آن می‌روند کیسه‌بندی نشده باشند، احتمالاً با خالی شدن سطل نیز در داخل آن باقی می‌مانند و با گذشت زمان می‌توانند بوی نامطبوعی تولید کنند یا باعث پوسیدگی سطل زباله شوند. همچنین ممکن است محیط کثیف درون سطل زباله زمینه برای رشد کپک، باکتری و میکروب را فراهم کند. این موضوع اهمیت استفاده از کیسه زباله را به‌خوبی نشان می‌دهد.

 سطل‌های زباله تمیز عمر طولانی‌تری دارند

ممکن است این موضوع هنوز از نظر علمی ثابت نشده باشد، اما به لحاظ تجربی کاملاً ثابت شده است. سطل‌های زباله با استفاده از کیسه زباله‌ بیشتر عمر می‌کنند. در واقع سطل‌‌های زباله که در معرض زباله بیشتر هستند، سریع‌تر می‌شکنند، دسته‌‌های آن‌ها معمولاً جدا می‌شوند، کناره‌‌ها و پایین سطل زودتر ترک می‌خورد، اگر سطل چرخدار باشد، چرخ‌های آن زودتر می‌افتند. این موضوع دلایل زیادی دارد. با این وجود، استفاده نکردن از کیسه زباله باعث سایش و شکستگی بیشتر سطل زباله می‌شود، چرا که در حالت بدون کیسه، زباله‌ها به خصوص موقع بیرون آمدن با خود سطل بیشتر تماس دارند.

زندگی شما را آسان‌تر می‌کند

بسته‌بندی زباله‌ها نیز می‌تواند زندگی شما را کمی‌ ساده‌تر کند. همه ما به دنبال راه‌هایی برای ساده‌تر کردن زندگی هستیم و یک حرکت خوب به سمت این زندگی ساده این است که تا حد امکان کمتر به سطل زباله دست بزنیم. استفاده از کیسه زباله باعث شده شما مدت زمان طولانی‌تری برای خالی کردن سطل زباله وقت داشته باشید. به طور مثال هر شب مجبور به خالی کردن سطل زباله نیستید واین کار را موقع پر شدن کیسه زباله انجام می‌دهید.

نکته قابل توجه دیگر در مورد حمل زباله با کیسه زباله است. مسلماً استفاده از این کیسه‌ها حمل زباله را راحت و ساده می‌کند، ضمن اینکه از کثیف شدن محیط اطراف، ریختن آب زباله‌ها در زمان حمل زباله و… جلوگیری می‌کند.

کیسه زباله میزبان
کیسه زباله میزبان

 کیسه‌های زباله زباله‌ها را در خود نگه می‌دارند

این موضوع یک امتیاز بزرگ برای کیسه‌های زباله است و احتمالاً باید شماره یک مزایا را به خود اختصاص دهد. نگهداری زباله‌های خیلی سبک مثل گرد و غبار در زمان خالی کردن سطل یا حمل و نقل سطل خیلی سخت است. در صورتی که زباله‌های جمع‌آوری شده از سطح شهر بسته‌بندی مناسبی نداشته باشند، ممکن است در زمان حمل پراکنده شوند.

 

کیسه استاندارد برای جمع‌آوری زباله

کیسه زباله باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود

کیسه زباله‌ بیشتر هزینه‌هایی را که به حمل و جابجایی زباله‌ها اختصاص پیدا می‌کند، کم می‌کند. از طرفی باعث بالا رفتن سرعت خدمات می‌شود. این موضوع برای کلانشهرهایی مثل تهران اهمیت زیادی دارد، چرا که کارکنان نظافت باید در طی زمان مشخص شده زباله‌ها را از سراسر شهر و مناطق مختلف جمع‌آوری کنند. بالا رفتن سرعت خدمات از اتلاف هزینه بیشتر جلوگیری می‌کند.

 

کم هزینه بودن کیسه زباله

استفاده از کیسه زباله نه تنها هزینه‌های نظافت و… را کم می‌کند، بلکه خود این کیسه‌ها نیز هزینه تولید کمی دارند. در تولید کیسه‌ زباله پلاستیکی مثل کیسه‌های بسته‌بندی مواد غذایی نیازی به در نظر گرفتن ایمنی و بهداشت وجود ندارد، چون که کیسه‌های زباله فقط برای نگهداری زباله استفاده می‌شوند و به سلامت افراد آسیبی نمی‌رسانند. بیشتر مواد اولیه کیسه‌های زباله، پلاستیک‌های زباله بازیافتی هستند، بنابراین، هزینه تولید آن‌ها خیلی پایین است. این موضوع نشان می‌دهد که استفاده از کیسه‌های زباله نسبت به دیگر تجهیزاتی که برای حمل زباله استفاده می‌شود، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

تمیزی و بهداشت محیط زندگی

استفاده از کیسه زباله پلاستیکی برای فضای داخلی تمیز و بهداشتی نیز اهمیت زیادی دارد، چون اگر کیسه زباله به مدت طولانی روی سطل زباله استفاده نشود، لکه‌های بزرگ و ماندگاری بر روی سطل به وجود می‌آیند. ناگفته نماند این کثیفی انواع آلودگی‌های محیطی مانند تجمع حشرات، سوسک‌ها و… را به‌وجود می‌آورند.

ایمنی را بهبود می‌بخشد

اغلب کیسه‌های زباله به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ضد پارگی و نشت باشند، به همین خاطر برای مصارف زیادی مناسب هستند. این کیسه‌ها در نوع با کیفیت می‌توانند شاخه‌ها، اجسام نوک تیز و شیشه‌های شکسته را بدون سوراخ شدن حمل کنند و نگه دارند. از طرفی آن‌ها به اندازه‌ای بزرگ هستند که زباله‌های سنگین یا بزرگ را در خود جای دهند و به اندازه‌ای محکم هستند که از ورود آفات و حشرات به زباله‌ها جلوگیری کنند.

بسیاری از صنایع پزشکی و دارویی، از جمله بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، از کیسه‌های زباله بزرگ استفاده می‌کنند تا از دفع ایمن مواد خطرناک اطمینان داشته باشند. کیسه‌های زباله صنعتی این اطمینان را می‌دهند که زباله‌ها بدون خطر پاره شدن و ریختن محتویات یا نشت مایعات که می‌تواند منجر به نظافت اضافی شود، حمل می‌شوند.

گزینه‌های سازگار با محیط زیست

با توجه به نگرانی‌های زیست‌محیطی جهان، اغلب تولیدکنندگان کیسه‌های زباله شروع به معرفی گزینه‌های سازگار با محیط زیست کرده‌اند. اغلب کیسه‌های زباله بزرگ زیست تخریب‌پذیر و کمپوست‌پذیر هستند و به طور گسترده‌تری در دسترس قرار می‌گیرند. ضمن اینکه آن‌ها روش‌های پایدارتری برای دفع زباله‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

این کیسه‌ها از موادی ساخته شده‌اند که می‌توانند به طور طبیعی در طول زمان تجزیه شوند و میزان زباله‌هایی را که به محل‌های دفن زباله حمل می‌شوند، کاهش دهند.

 بهره‌وری را افزایش می‌دهد

مزیت دیگر استفاده از کیسه زباله این است که آن‌ها می‌توانند بهره‌وری کاری توسط خدمه تعمیر و نگهداری، فعالیت پیمانکاران حرفه‌ای برای بهسازی خانه یا دفتر و نظافت تاسیسات صنعتی را بیشتر کنند.

کارکنان نظافت می‌توانند به کمک کیسه‌ زباله‌های بزرگ، بارهای سنگینی از برگ‌ها، شاخه‎ها و سایر زباله‎های فضای باز را جمع کنند. خدمه تعمیر و نگهداری و پیمانکاران حرفه‌ای نیز می‌توانند اجسام تیز مانند میخ و شیشه شکسته را با خیال راحت حمل کنند. کیسه‌های زباله بزرگ، تعداد کیسه‌های زباله استفاده  شده برای تمیز کردن محیط را کم می‌کنند، چون حتی یک کیسه زباله بزرگ می‌تواند تا سه برابر زباله بیشتر از یک کیسه زباله معمولی را در خود جای دهد. این موضوع باعث استفاده کارآمدتر از ساعات کار، کاهش هزینه‌ها برای لوازم نظافت و تیم سازنده‌تر ‌شود.

یک راه‌حل قابل اعتماد

در مکان‌های عمومی شلوغ مثل مدارس، رستوران‌ها، ورزشگاه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ خرده‌فروشی، ریختن محتویات یا نشت مایعات از کیسه‌های زباله می‌تواند یک دردسر بزرگ در طی روز باشد. این موضوع دردسر کارکنان نظافت را بیشتر می‌کند و زمان نظافت را افزایش می‌دهد. کیسه‌های زباله بزرگ از مواد محکم و انعطاف‌پذیر ساخته شده‌اند. به همین خاطر آن‌ها برای مصارف صنعتی و تجاری و حمل زباله‌های بزرگ کارایی دارند.

 

 

جمع‌بندی

استفاده از کیسه زباله با توجه به تنوع سایز، استحکام، انعطافی که دارد، می‌تواند بهداشت و تمیزی محیط را بیشتر کند، بهره‌وری کاری و سرعت حمل زباله را افزایش دهد و هزینه‌ها را کمتر کند.

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود