مقدمه‌ای بر انواع دستگاه ترک سیگار

0 1,625

بعضی از افرادی که به دام سیگار افتاده‌اند و می‌خواهد از این بلا خلاص شوند،خیلی از راه‌ها را امتحان کرده‌اند و به نتیجه دلخواه نرسیده‌اند.
اگر به شما بگوییم دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند شما را از شر سیگار خلاص کنند چه می‌گویید؟
انواع دستگاه‌های ترک سیگار کدامند؟
آیا می‌شود سیگار را به طور کلی ترک کرد؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه‌ها و ابزار‌هایی به بازار آمده است که می‌توانند شما را از سیگار دور کند، این دستگاه‌ها عملکردی مشابه به هم را دارند و ضرر آن‌ها بسیار کمتر از سیگار است و در بلند مدت هزینه کمتری را نسبت به سیگار در بر خواهد داشت.

در این مقاله می‌خواهیم شما را با انواع دستگاه ترک سیگار آشنا کنیم و به شما مزایای آن‌ها را توضیح دهیم. با ما همراه باشید تا با انواع دستگاه ترک سیگار آشنا شوید.

مزایای انواع دستگاه ترک سیگار

⦁ مصرف دستگاه ترک سیگار در بلند مدت از سیگار کمتر است.
⦁ هزینه استفاده از دستگاه ترک سیگار از در بلند مدت کمتر از سیگار است.
⦁ باعث بوی بد دهان و دندان نمی‌شوند.
⦁ از مزایای دستگاه ترک سیگار می‌توان، به ایجاد رایحه دلخواه آن اشاره کرد.
⦁ در انواع دستگاه ترک سیگار می‌توان نیکوتین را به صورت کنترل شده، استفاده کرد.
⦁ قابل حمل بوده و در هر جایی قابل استفاده‌ هستند.

معرفی انواع دستگاه ترک سیگار

دستگاه ترک سیگار ویپ

از انواع دستگاه ترک سیگار می‌توان به ویپ اشاره کرد.

این دستگاه می‌تواند مرهم درد سیگاری‌ها باشد و شما را از سیگار دور کند. مخترع این دستگاه مردی چینی به نام هون لیک است، این مرد در سال 2003 ایده ساخت دستگاه ویپ به ذهنش رسید.
در اکثر دستگاه‌های ویپ قطعات مشابهی استفاده شده است که مهم‌ترین آن‌ها بدنه، باطری و شارژر است که به همراه طعم‌دهنده‌ها استفاده می‌شود و در برخی از دستگاه‌ها قطعات خاصی استفاده شده است.
طرز استفاده این دستگاه این طور است که شما طعم‌دهنده را داخل محفظه ریخته و دستگاه ویپ با استفاده از گرما آن را بخار می‌کند و دود از سنسور عبور هوا رد می‌شود.
زمانی شایعه شده بود که در آن به خاطر دود زیادی که این دستگاه می‌کند، از سوخت موشک در داخل این دستگاه استفاده شده است.

از برند‌های سازنده معروف این دستگاه می‌توان به برند گیک ویپ، ویپرسو و وی‌گاد نام برد.
دستگاه ویپ می‌تواند آغاز ترک سیگار باشد و می‌توان در آن از طعم‌دهنده‌های مختلف مثل میوه‌ای یا انواع تنباکو استفاده کرد.

شما می‌توانید برای خرید این دستگاه به فروشگاه ویپ کوین ایران مراجعه نمایید.

دستگاه ترک سیگار پاد

در ادامه آشنایی با انواع دستگاه ترک سیگار با دستگاه پاد آشنا می‌شویم.
دستگاه پاد را می‌توان هم با طعم‌دهنده یا جویس و هم با نیکوتین سالت مایع استفاده کرد، اما معمولا این دستگاه را با نیکوتین سالت مایع استفاده می‌کنند و کارایی بهتری نیز نسبت به طعم‌دهنده یا جویس دارد.
در نیکوتین سالت مایع نیکوتین فراوانی وجود دارد و برای افراد سیگاری جذابیت بیشتری را دارا است. ولی توصیه مهمی‌که به شما می‌کنیم آن است که دستگاه ویپ را با نیکوتین سالت مایع استفاده نکنید، زیرا ضرر آن برای بدن چندین برابر می‌شود.

دستگاه پاد به دلیل آن که با نیکوتین سالت کار می‌کنند و نیکوتین بیشتری را به افراد ارائه می‌دهند، برای افراد سیگاری و یا آن‌هایی که به تازگی سیگار را ترک کرده‌اند بهتر و جالب توجه‌تر است.
استفاده از دستگاه پاد گلو را بیشتر تحریک می‌کند و این می‌تواند یک جذابیت دیگر برای سیگاری‌ها باشد.

طراحی زیبا، شیک و کم حجم پاد باعث می‌شود تا وزن کمتری نسبت به انواع دستگاه ترک سیگار داشته باشد.
با توجه به وزن و حجم کمتری که پادها دارند، حمل آن‌ها بسیار ساده‌تر است. از آن‌جایی که پاد‌ها به منظور استفاده آسان طراحی شده‌اند، این دستگاه می‌تواند برای کاربرانی که دوست ندارند با دکمه‌ها و تنظیمات زیاد سر و کله بزنند راحت‌ و جذاب‌تر باشد.

دستگاه قلیان شارژی

قلیان شارژی نیز مثل انواع دستگاه ترک سیگار، مزایا و معایبی هم دارد. این دستگاه دیگر نیازی به ذغال و تنباکو ندارد، البته تنباکوی خاص خود را دارد که با آن کار می‌کند. ضرر و زیان این دستگاه در بلند مدت کمتر از سیگار بوده و همچنین هزینه‌های استفاده از قلیان شارژی نسبت به سیگار کمتر است.
قلیان معمولی در مقایسه با سیگار دود بسیار زیادتری را وارد ریه‌های فرد مصرف‌کننده می‌کند، به طوری که متخصصان نسبت به امر قلیان کشیدن و دم و بازدم دود قلیان به درون ریه‌های فرد مصرف‌کننده هشدار داده‌اند که این عمل می‌تواند برای ریه‌ها بسیار مضر باشد و به اصطلاح ریه‌ها را پاپکورنی کند. زیان مصرف قلیان معمولی نسبت به سیگار به طوری است که مصرف یک وعده قلیان برابر مصرف حدود 100 نخ سیگار اعلام شده است .
به همین خاطر است که مردم روی به مصرف قلیان‌های شارژی کرده‌اند که هم ضررش و هم هزینه استفاده از آن کمتر است.

دستگاه ترک سیگار خودکاری

در این بخش از مطلب با انواع دستگاه خودکاری آشنا می‌شویم. این دستگاه هم مثل انواع دستگاه‌های ترک سیگار از جویس یا طعم‌دهنده برای کار کردن استفاده می‌کند. در ساخت این دستگاه از  قطعات قلیان‌های شارژی و ویپ‌ها استفاده شده است، و کارکرد مشابهی نیز دارند.
در برخی از این دستگاها، با بخار کردن مایع جویس یا طعم‌دهنده دود و رایحه را تولید می‌کند و از طریق سنسور عبور هوا، دود را خارج می‌کند.
طراحی شیک و ویژگی قابل حمل بودن این دستگاه موجب شده است که خریداران زیادی پیدا کند و قیمت آن نیز پایین‌تر از قیمت انواع دستگاه ترک سیگار است.

توصیه ما این است از نیکوتین سالت مایع در این دستگاه هم مثل دستگاه ویپ استفاده نکنید، زیرا ضرر‌های زیادی برای بدن و ریه را به همراه دارد.

الکترواسموک‌ها

از انواع دستگاه ترک سیگار می‌توان به الکترواسموک‌ها یا سیگار‌‌های الکترونیکی اشاره کرد.
عملکرد این دستگاه با انواع دستگاه‌های ترک سیگار یکی است و این کار را برای کسانی که فکر عوض کردن دستگاه ترک سیگار خود را دارند، آسان می‌کند. این دستگاه‌ها توتون ندارند، بلکه مایعی در آن‌ها ریخته می‌شوند که حاوی مقداری نیکوتین، طعم‌دهنده و مقداری حلال است.

مقدار نیکوتین در هر‌کدام از این روغن‌ها متفاوت و قابل تغییر است و درصد نیکوتین آن معمولا روی هر جعبه‌ی خریداری شده، درج شده است.
ماده نیکوتین به عنوان سم وارد بدن می‌شود، پس اگر مایلید از این دستگاه استفاده کنید بهتر است که از مایع بدون نیکوتین و یا مایعی که درصد نیکوتین آن پایین است استفاده کنید که بدن شما ضرر کمتری را در بر بگیرد.

سایر انواع روش‌های ترک سیگار

انواع دستگاه ترک سیگار جزو دخانیات نیستند و سازمان بهداشت جهانی انواع مختلف آدامس‌های ترک سیگار، قرص‌های ترک سیگار، چسب‌های ترک سیگار و اسپری‌های ترک سیگار را به افراده مصرف‌‌کننده پیشنهاد می‌دهد.
آدامس‌های ترک سیگار در انواع طعم و مقدار نیکوتین موجود است و شما می‌توانید برای خرید آدامس‌های ترک سیگار به داروخانه‌ها مراجعه کنید، اما اغلب داروخانه دارای همچین آدامسی نیستند.

قرص‌های ترک سیگار اشتهای شما را نسبت سیگار کم کرده و نیکوتین لازم برای هر فرد مصرف کننده سیگار را فراهم می‌کند.
چسب‌های ترک سیگار به نوعی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را به هر جای بدن خود بچسبانید، ولی هر چه به گردن و نبظ نزدیک‌تر باشد تاثیر آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود.
خوشبختانه این برچسب‌ها می‌تواند شما را از سیگار به مدت 12 الی 24 ساعت دور نگه دارد و اینطور خواهد بود که باعث ترک سیگار فرد می‌شود.

در انواع اسپری‌های ترک سیگار می‌توان به نوع استنشاقی که از راه دهان و بینی انتقال پیدا می‌کند و یا نوع پوستی آن که از راه پوست جذب می‌شود را نام برد. این ابزار ترک سیگار را نیز می‌توان از داروخانه‌ها تهیه کرد.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با انواع دستگاه ترک سیگار، فواید و مضرات آن‌ آشنا کردیم و گفتیم که چه نوع دستگاه و چه ابزاری برای ترک سیگار وجود دارد.
اصلی‌ترین کار این دستگاه‌ها ترک سیگار است.

حتی اگر نمی‌خواهید لب به دستگاه‌های دخانی بزنید، انواع آدامس، برچسب و اسپری ترک سیگار وجود دارند که می‌تواند باعث ترک سیگار شوند.

اگر برای سلامتی خود و اطرافیانتان ارزش قائل هستید و می‌خواهید سیگار را ترک کنید، به شما توصیه می‌کنیم تا سری به سایت ویپ کوین ایران بزنید که فروشنده انواع دستگاه ویپ است.
این فروشگاه توان خرید مشتریان در نظر گرفته و انواع دستگاه ترک سیگار را با قیمت مناسب و رقابتی ارائه می‌دهد. این دستگاه‌ها با بهترین قطعات موجود ساخته شده‌اند و از بهترین برندهای دنیا هستند که برخی از آن‌ها را در این مطلب نام بردیم.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و پلی مگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود