تولید محتوا چیست؟ | انواع روش های تولید محتوا به چند دسته تقسیم می شود؟

0 174

در این روزهایی که تقریباً همه‌ی کسب و کارها و مشاغل کوچک و بزرگ، به نوعی به بازاریابی اینترنتی وابسته هستند، آشنایی با مفهوم تولید محتوا برای همه ضروری است. هر وب سایتی برای دیده شدن و ارائه‌ی مطالب سودمند، به محتوای مناسب نیاز دارد. تولید محتوا ، همان چیزی است که به بهبود وضعیت و عملکرد وب سایت کمک می‌ کند و در افزایش رتبه‌ در موتور های جستجو به کمک سایت می ‌آید.

بنابراین محتوا نویسان و کارشناسان تولید محتوا ، بر اساس تجربه و به کارگیری اصول و باید‌ها و نبایدها ، محتواهایی را ارائه می ‌دهند تا باعث دیده شدن وب سایت مربوطه شوند. پس، اگر به دنبال قرارگیری وب سایتتان در لیست پربازدید ترین سایت ‌های حوزه کاری خود هستید، نباید از اهمیت این موضوع غافل شوید.

جالب است بدانید حدود ۱.۸ درصد از کل محتوای اینترنت ، شامل تولید محتوای فارسی است.

تولید کردن محتوا به این معناست که شما متن‌ها، تصاویر، ویدیو ‌ها و … را خلق کنید و با استفاده از آن، بتوانید با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید و اطلاعاتی که آن ‌ها می‌خواهند را در این قالب ، به آن‌ها ارائه دهید. این محتوا می‌تواند تبلیغی صوتی باشد یا مقاله‌ای چندهزار کلمه ‌ای

انواع تولید محتوا :

انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • محتوای متنی
  • محتوای ویدیوئی
  • محتوای تصویری
  • محتوای صوتی

 

همچنین شما می توانید به مقاله زیر مراجعه نمایید:

https://seokar.com/news/generate-content

در ادامه به اختصار به توضیح هر یک از انواع محتوا می ‌پردازیم:

 

  1. محتوای متنی : در پژوهش‌های جهانی انجام شده، این نتیجه به دست آمده که مورد اعتماد ترین نوع محتوا، محتوای متنی است. این که مخاطب مطلبی را بخواند، حس اطمینان بیشتری در وی بوجود می‌ آورد .

 

  1. محتوای ویدیویی : با توجه به پلتفرم ‌های جدید ، این نوع تولید محتوا نیز در حال پیشرفت است و توانسته سهم زیادی از محتوا را به خود اختصاص دهد. از بهترین موضوعات برای تولید محتوای ویدیویی می ‌توان به تولید ویدیو آموزشی، مصاحبه با افراد موفق در آن حوزه و … اشاره کرد .

 

  1. محتوای تصویری: تولید محتوای بصری نیز نوع دیگر از محتواست که با توجه به رسانه‌های اجتماعی امروزه، سهم زیادی در رساندن پیام به مخاطبان دارد. محتوای گرافیکی را نیز می‌توان در محتوای تصویری دسته بندی کرد.

 

  1. محتوای صوتی: گاهی استفاده از این محتوا نیز می‌تواند بسیار مفید واقع شود. از این محتوا می‌توان در پادکست‌ ها، رادیو و تلویزیون و … استفاده کرد.

 

اهمیت تولید محتوا

بگذارید اول بررسی کنیم که آیا لازم است تولید محتوا را یاد بگیریم؟ این را بدانید که ما در هر جایگاهی که باشیم، لازم است که منظور خود را در قالب متن یا صوت و… به مخاطبان اطرافمان ارائه دهیم. یک معلم باید بتواند منظور خود را به درستی به شاگردانش برساند و یا یک فروشنده نیز باید بتواند پیام خود را برای مشتری خود ارائه دهد. حتی یک وکیل باید قادر باشد اطلاعات موکل خود را در دادگاه به خوبی ارائه دهد. پس تا اینجا متوجه شدیم که تولید محتوا مخصوص برخی مشاغل نیست و در واقع هر فردی در زندگی به آن نیاز دارد. پس حالا که با اهمیت تولید محتوا آشنا شدیم، باید یاد بگیریم که چگونه می‌توان تولید محتوای مفید انجام داد.

 

چگونه می توانیم تولید محتوا کنیم؟

 

در اولین قدم برای تولید محتوا باید ایده خود را بیابید. اگر شما کتاب‌های زیادی مطالعه کرده باشید، این قدم برای شما ساده خواهد بود. زیرا مطالعه کتاب کمک بزرگی به نوشتن و تولید محتوای مفید می‌کند.

یکی از روش‌هایی که بتوانید ایده‌های مرتبط با موضوع را گسترش دهید، روش مدل خوشه‌ای است. به این ترتیب که موضوع اصلی را نوشته و کلماتی را که مرتبط با کلمه کلیدی شما هستند را یادداشت می‌کنید و سعی می‌کنید که آن‌ها را به موضوع ربط دهید.

 

گام بعدی نوشتن است. با توجه به ایده‌هایی که به دست آوردید، شروع به نوشتن کنید. باید سعی کنید مطالبی را پیاده کنید که مخاطب شما، به دنبال آن است و خواندن محتوای شما، به آن‌ها بهترین کمک را می‌کند. بنابراین خود را به جای مخاطب قرار دهید و از خودتان بپرسید به عنوان مخاطب، از یک محتوا چه چیزی می‌خواهید. همچنین می‌توانید از دیگران هم کمک بگیرید. از اطرافیان راجع به موضوع و اطلاعات مفیدی که دوست دارند حول آن موضوع بدانند بپرسید و سعی کنید خواسته‌های آن‌ها را در قالب محتوا برآورده کنید.

 

 

در قدم بعد، محتوای شما نیاز به ویرایش دارد. باید بار دیگر محتوای تولیدی خود را بخوانید. ایرادات آن را پیدا کنید و آن‌ها را برطرف کنید. در این بخش بهتر است به واضح و قابل درک بودن جملات خود نیز توجه کنید و تا حد امکان متن خود را ساده و روان پیاده کنید.

 

حالا که محتوا شما آماده است، نوبت به آپلود کردن آن در پلتفرم مورد نظر است. تولید محتوا علاوه بر وب سایت که نوع رایج آن است، می‌تواند در صفحات دیگر نیز بارگذاری شود مانند اینستاگرام، تلگرام ، وبلاگ ‌ها ، پادکست ، ایمیل و…

 

بعد از آپلود محتوای خود، آن را انتشار دهید. برای دوستان و آشنایان خود بفرستید. این کار علاوه بر دیده شدن محتوای تولیدی شما، می‌تواند آن را به دست مخاطبانی برساند که به آن نیاز دارند.

 

راهکارهایی که برای تولید یک محتوای مناسب باید بدانید

 

  • استایل شخصی مخصوص به خودتان ایجاد کنید.

همانطور که می‌دانید هیچ شخصی محتوای کپی شده را دوست ندارد. بنابراین باید محتوا را خودتان و بر طبق سبک و سیاق خودتان بنویسید. در واقع با این کار شما به نوعی برندسازی کرده‌اید، به این صورت که مخاطب به جدید بودن محتوای شما آگاه شود و باعث متمایز شدن محتوای شما نسبت به رقیب‌های شما می‌شود.

 

  • گاهی محتوای حوزه‌های کاری مشابه خود را بررسی کنید.

محتوای حوزه‌های کاری رقیب‌های خود را بررسی کنید و سعی کنید نقاط قوت و ضعف آن را بیابید. از نقاط قوت آن‌ها ایده بگیرید و سعی در رفع نقاط ضعف خود کنید. با این کار همچنین با بازار حوزه کاری خود بیشتر آشنا می‌شوید.

 

  • آموزش را دست کم نگیرید.

هر شخصی به هر حال نویسنده خوبی است. اما نباید تاثیر آموزش را در تولید محتوا دست کم بگیرید. با کمک گرفتن از یک آموزش خوب، می‌توانید از توانایی‌ها و استعداد خود استفاده حداکثری ببرید.

به عنوان مثال، مفاهیمی که برای یادگیری در الویت قرار دارد شامل: مفاهیم سئو، بازاریابی تولید محتوا و قوانین و اصول لازم برای پربازدید شدن محتوا و… می‌باشند.

 

سخن پایانی:

 

همانطور که بیان شد، اهمیت تولید محتوا در کسب و کار دنیای امروزی، قابل چشم‌پوشی نیست. بنابراین باید با آگاهی کامل وارد این مسیر شد. یادتان باشد تمرین کنید و نکات و اصول گفته شده را به کار ببندید. اگر صبور و با اراده باشید قطعاً پیشرفت را در کار خود خواهید دید.

منبع:  https://seokar.com

 

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و پلی مگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود