کسب مهارت در کلاس عکاسی دیجیتال چه فرصت های شغلی را برای هنرجویان ایجاد می کند؟

0 127

یک هنرجو چه انتظاری از کلاس عکاسی دیجیتال دارد؟ چرا بیشتر علاقه مندان به عکاسی، از عکاسی دیجیتال استقبال می کنند؟ در این مقاله به پاسخ این پرسش ها می پردازیم .

 اهمیت و فرصت های شغلی عکاسی دیجیتال

امروزه صنعت عکاسی در حوزه ‌های مختلف تبلیغاتی، خبری، مستندسازی، هنری و صنعتی گسترش پیدا کرده است. به همین دلیل خیلی از کسب و کارها برای ارتقای سطح فعالیت های خود، از عکاسان حرفه ای کمک می‌گیرند. در واقع عکاسی به سبک های جدید و تاثیر قابل توجه آن روی مخاطب، سبب می‌شود تا خیلی از کسب و کارها بهتر بتوانند خدمات و محصولات خود را ارائه بدهند. از آنجایی که امروزه اغلب تصاویر دارای مالکیت معنوی هستند، کسب و کار ها ترجیح می دهند از تصاویر مخصوص به خود استفاده کنند تا علاوه بر برندسازی، بتوانند اعتماد مشتری را نیز جذب کنند. از این رو اغلب آنها به استخدام عکاسان حرفه ‌ای می پردازند. به همین دلیل نیز کسب مهارت در کلاس عکاسی دیجیتال ، سبب می‌شود تا افراد بتوانند به سرعت وارد بازار کار شوند و در حوزه ‌های مختلف تبلیغاتی، خبری، مستند، صنعتی و هنری کسب درآمد داشته باشند.

به جز شغل عکاس ، خیلی از افرادی که در کلاس عکاسی دیجیتال (از مقدماتی تا پیشرفته) شرکت می کنند، می‌توانند در آتلیه ها، شرکت های تبلیغاتی، رسانه ها و … به فعالیت بپردازند. امروزه شغلی به نام عکاس صنعتی به عنوان یک شغل پرطرفدار مطرح است و در سایت های استخدامی می توانید فرصت های شغلی بسیار زیاد با حقوق مکفی برای آن مشاهده کنید. عموما یکی از اصلی ترین فعالیت هایی که عکاسان دیجیتال می توانند انجام دهند، ایجاد و راه اندازی آتلیه است. البته راه اندازی دفاتر تبلیغاتی و ساخت تیزر نیز از دیگر فعالیت ها و حوزه هایی هستند که عکاسان دیجیتال می توانند به آن ها ورود پیدا کنند.

 ماهیت عکاسی دیجیتال

عکاسی دیجیتال مبتنی بر عکس با دوربین های دیجیتالی است. به علت استفاده از سنسورهای الکتریکی در دوربین های دیجیتالی، شاهد ثبت تصاویر با کیفیت دو بعدی و سه بعدی هستیم. عکاسی دیجیتال به واسطه اینکه کیفیت بالایی از تصاویر را عرضه می کند و امکان ویرایش و ادیت آنها با نرم افزارهای پیشرفته نیز بسیار ساده تر است، مورد استقبال هنرمندان و هنرجویان قرار گرفته است.

 لزوم کسب مهارت در کلاس عکاسی دیجیتال

حتماً افراد زیادی را دیده اید که دوربین های بسیار با کیفیتی دارند. اما نمی توانند  با آنها عکس های جذاب و با وضوح مناسب بگیرند. دلیل این موضوع، عدم دانش و مهارت کافی در حوزه ثبت تصاویر است. در کلاس عکاسی دیجیتال، اولین موضوع شناخت تصویرسازی دیجیتالی است. مبحثی مهم که با تسلط بر آن می توانید تصاویر منحصر به فردی را ثبت کنید. آشنایی با ساختار دوربین و سخت افزارهای آن، سبب میشود تا شما بتوانید دوربین مناسب با فعالیت خود را انتخاب کنید.

به جز این موضوعات، یکی از مهم ترین موضوعات در حوزه عکاسی دیجیتال، سنجش نور در دوربین است. با تسلط بر مبانی و روش ‌های نورسنجی، طریقه تنظیم درجه و آشنایی با تئوری رنگ ها، می توانید بهترین استفاده از دوربین های دیجیتال را داشته باشید. از طرفی باید تکنیک های مختلف عکاسی را یاد بگیرید. استفاده از عمق میدان، کنترل وضوح تصویر، فلاش، شاتر، دیافراگم، لنزها و عملکردهای مختلف آنها، سبب می‌شود تا بتوانید هنر و خلاقیت خود را به بهترین شکل ممکن نمایش دهید.

هر چه شما اطلاعات و آشنایی بیشتری با ساختمان دوربین ‌های دیجیتالی داشته باشید و تک تک قطعات و اجزای آن را بشناسید، بهتر می توانید عکس بگیرید. به طور کلی اجزای مختلف یک دوربین از جمله لنزها، صافی ها، فلاش و … به اندازه کافی در یک عکس بی نقص و جذاب، تاثیرگذار هستند. بزرگترین و اصلی ‌ترین مولفه در حوزه دیجیتال مارکتینگ، تصاویر و مستندسازی های بصری است. صنعت تبلیغات و بازاریابی اینترنتی، بدون عکاسی های دقیق و جذاب از سوژه ها، خدمات و محصولات، ناقص است. چرا که امروزه اثبات شده مخاطب، بیشتر به جنبه های بصری توجه می کند تا جنبه های متنی.

کسب مهارت در کلاس عکاسی دیجیتال چه فرصت های شغلی را برای هنرجویان ایجاد می کند؟
کسب مهارت در کلاس عکاسی دیجیتال چه فرصت های شغلی را برای هنرجویان ایجاد می کند؟

مبانی آموزشی در کلاس عکاسی دیجیتال

اگر علاقه به دنیای عکاسی دیجیتال دارید می توانید در یک کلاس عکاسی دیجیتال ثبت نام کنید و مهارت های خود را افزایش دهید. حضور در کلاس عکاسی دیجیتال سبب می شود تا شما با تکنیک ‌های مختلف عکاسی، سبک های گوناگون و مباحث مربوط به زیبایی شناسی آشنا شوید. کارگاه های عملی که در کلاس عکاسی دیجیتال وجود دارند، شما را با انواع و اقسام روش های عکاسی در شب، نورسنجی و … آشنا می کنند.

 

به جرات می توان گفت یکی از اصلی ترین قسمت های مهم در عکاسی دیجیتال، انتخاب درست کادر ثبت تصاویر است. موضوعی که متاسفانه مغفول می ماند! هر کسی که قصد یادگیری عکاسی دیجیتال به صورت حرفه ای را دارد، باید در ابتدا، این موضوع را یاد بگیرد.

متاسفانه خیلی ‌ها تصور می‌کنند که عکس گرفتن یه کار ساده است. آن هم به خاطر همه گیر شدن گوشی های تلفن هوشمند! اما برای ثبت، عکس های جذاب باید مسائل مختلفی از جمله نورپردازی، ایده، خلاقیت، حالت های مختلف، محیط مناسب و … نیز به صورت کاملاً علمی، دقیق و تخصصی مورد بررسی قرار داده شود. یکی از موضوعات بسیار مهمی که خیلی از عکاسان حرفه ‌ای به آن توجه می‌کنند، تکنیک های عکاسی دیجیتال در روز است که نور طبیعی هم وجود دارد. یک عکاس دیجیتال باید بتواند با استفاده از دوربین دیجیتال در هر محیطی و با هر میزان نور، عکس های جذاب بگیرد. در دوربین های گوشی های تلفن همراه این ویژگی وجود ندارد. به همین دلیل این موضوع باید به خوبی به هنرجویان عکاسی دیجیتال آموزش داده شود.

کسب مهارت در کلاس عکاسی دیجیتال چه فرصت های شغلی را برای هنرجویان ایجاد می کند؟
کسب مهارت در کلاس عکاسی دیجیتال چه فرصت های شغلی را برای هنرجویان ایجاد می کند؟

کلاس عکاسی دیجیتال آکادمی دیدنگار

از موضوعات مهمی که امروزه خیلی از علاقه مندان به عکاسی در آن مشکل یا تردید دارند، بحث خرید دوربین عکاسی است. امروزه انواع و اقسام دوربین های عکاسی وجود دارند. اما خیلی از افراد نمی‌دانند که کدام یک از این دوربین ‌ها، مناسب فعالیت آن ها است. در کلاس عکاسی دیجیتال، شما با اجزای دوربین و انواع مختلف آن آشنا می شوید از این رو بهتر می توانید متناسب با فعالیتی که دارید، دوربین مقرون به صرفه بخرید. تقریبا همه نکات و موضوعات مختلفی که برای یادگیری مهارت های این حرفه وجود دارد، در کلاس عکاسی دیجیتال آکادمی دیدنگار فراهم شده است. از این رو به جرات می توان گفت بهترین کلاس عکاسی در تهران را آکادمی دیدنگار برگزار می کند. این کلاس، برای همه افرادی که به عکاسی علاقه مند هستند و قصد کار تجاری (مانند فیلمبرداری، راه اندازی آتلیه، تدوین و تبلیغات) دارند بسیار مناسب و کاربردی است.

ما در آکادمی دیدنگار علاوه بر کلاس عکاسی دیجیتال، دوره عکاسی تخصصی نوزاد و کودک، دوره های مربوط به ساخت تیزر، فتوشاپ، عکاسی پرتره و مدلینگ و دوره های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را نیز عرضه می کنیم که با مراجعه به سایت ما می توانید این دوره ها را نیز مشاهده کنید. هزینه کلاس عکاسی دیجیتال دیدنگار نسبت به مطالب آموزشی آن، مقرون به صرفه و منحصر به فرد است.

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود