معرفی کتاب زبان جامع مبتکران

0 129

درس زبان یکی از جذاب ترین درس ها است که اگر به بهترین نحو توسط معلمان تدریس شود. در این صورت دانش آموزان دیگر با مطالب آن مشکلی پیدا نخواهند کرد و با حل کردن نمونه سوال های کتاب کمک درسی می توانند در کنکور رتبه ی خوبی را کسب کنند‌.
داوطلبان برای موفقیت در کنکور سراسری باید وقت کافی برای مطالعه ی درس زبان را در نظر بگیرند و در کنار آن ار کتاب های کمک درسی استفاده کنند.
در ادامه ی مقاله همراه ما باشید تا بهترین کتاب های کمک درسی را به شما معرفی کنیم.

کتاب زبان جامع مبتکران:

کتاب زبان جامع شهاب اناری یکی از برترین کتاب های کمک درسی کنکور به شمار می رود که نوشته ی شهاب اناری و روزبه شهلابی است و در ۵۰۴ صفحه تهیه شده است. می توان گفت یکی از معروف ترین کتاب های مبتکران این کتاب می باشد.
هدف اصلی این کتاب آمادگی داوطلبان برای کنکور سراسری است، داوطلبان با خواندن این کتاب به هر ۳ کتاب زبان دهم، یازدهم، دوازدهم تسلط می یابند.

این کتاب ۱۹۹۳ تست دارد. تست ها به ۴ دسته تقسیم می شوند:
۱)تست های سطح اول
۲) تست های نوادگان شکسپیر
۳) تست های مرور
۴) تست های کنکوری

در انتهای تست ها چه واژگان ، درک مطلب یا گرامر است تست های کنکوری مرتبط با آنها وجود دارد که باعث می شود ذهنیت دانش آموزان به سوال های کنکوری شکل گیرد و باعث آمادگی آنها برای پاسخ دادن به سوال های کنکوری می شود‌‌ در این کتاب تست هایی که خارج از کتاب درسی باشد مشاهده نمی شود. دانش آموز هر سطح علمی که داشته باشد می تواند از این کتاب استفاده کند.

پاسخ های تشریحی کتاب مبتکران نیز کامل و جامع می باشد و نکته های مهم و تستی را نیز بررسی کرده است.
در بخش درسنامه ی کتاب از کادر های گوناگونی استفاده کرده اند که باعث می شود مطالب به صورت جدا گانه ای در ذهن آنها تثبیت شود.

از ویژگی های مهم کتاب مبتکران این است که واژه نامه ی جیبی دارد که دانش آموزان می توانند در هر زمانی که خواستند همراه خود ببرند و آن را بخوانند. در این واژه نامه همه ی کلمات و واژه های مهم قرار دارد و زیر همه ی واژه های مهم خط کشیده شده است و کار را برای دانش آموزان راحت تر کرده است.
این کتاب جزو منابع اصلی آموزش زبان به شمار می رود.

خیلی سبز جامع زبان :

کتاب زبان خیلی سبز جزو یکی از منابع زبان انگلیسی کنکور به شمار می رود که پایه سوم و پیش دانشگاهی را در یک کتاب جمع آوری کرده است و حدودا ۴۵۰ صفحه دارد.
این کتاب بیشتر بر پایه ی پیش دانشگاهی متمرکز شده است و درس به درس و تمامی لغت ها را پوشش داده است. گرامر و واژگان کامل پایه سوم، ۵ آزمون کلوز تست هر درسی، ۶متن درک مطلب برای هر درس و همچنین تست های خوب کنکورهای سراسری با پاسخ تشریحی از نکات مثبت این کتاب هستند. بیشتر تست های کتاب کنکوری هستند.

گاج جامع میکرو زبان کنکور:

یکی دیگر از منابع کمک درسی زبان کتاب گاج میکرو زبان است که حدودا ۳۰۰۰تست دارد و ۴۸۰صفحه است.
همه ی لغت ها به صورت کامل و جامع پوشش داده است.
یکی از ویژگی های مهمی که این کتاب دارد این است که همه ی لغت ها را بر طبق اینکه در کنکور های سال های پیش تکرار شده است یا نه و کدام لغت ها مهم تر هستند را بیان کرده است. این ویژگی می تواند کمک فراوانی به داوطلبان کند.
لغت ها، مبحث ها، نکته ها را از نظر اهمیت مشخص کرده است. سطح تست ها نسبت به کتاب مبتکران ضعیف تر است و از لحاظ تقسیم بندی کردن به اندازه ی کتاب مبتکران قوی نیست. اما کتاب تمرکز زیادی بر روی لغات دارد.
شبقره و نترسیم از متن:
این کتاب ۱۲۰ متن برای تمرین ریدینگ را شامل می شود.
داوطلبان باید برای تقویت ریدینگ تمرین کنند آنها برای تمرین می توانند از متن های این کتاب در طول هفته استفاده کنند تا برای کنکور آماده شوند.

برای خرید کتاب زبان جامع شهاب اناری میتوانید اینجا کلیک کنید یا به وب سایت تلکتاب به آدرس اینترنتی telketab.com مراجعه نمایید و این کتاب را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و پلی مگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود