کدام سری از لپ تاپ های ایسوس برای بازی مناسب ترند؟

0 185

ایسوس یک سازنده تایوانی است که لپ تاپ‌های باکیفیت و البته بسیار متنوعی تولید می‌کند و کاربران به لپ تاپ‌های گیمینگ این برند علاقه زیادی دارند. اما آیا شما می‌دانید کدام سری از لپ تاپ‌های ایسوس برای بازی مناسب‌ است؟ آیا با برتری هرکدام نسبت به دیگری آشنایی دارید؟ در ادامه این مطلب قصد داریم سری‌های گیمینگ لپ تاپ‌ ایسوس را به شما معرفی کنیم.

چرا لپ تاپ گیمینگ برای بازی بهتر است؟

احتمالا این سوال برای شما وجود دارد که یک لپ تاپ گیمینگ چه تفاوتی با یک لپ تاپ غیر گیمینگ و قوی دارد؟ آیا بهتر نیست لپ تاپی قوی خریداری کرده و با آن بازی هم کنیم؟ پاسخ منفی است؛ چرا که شرکت سازنده هر محصولی را دقیقا مطابق با نیازهای شما تولید می‌کند و یک لپ تاپ غیر گیمینگ با سخت افزار قوی نمی‌تواند عملکردی مشابه با یک لپ تاپ گیمینگ داشته باشد.

برای مثال در تولید لپ تاپ‌های گیمینگ به سیستم خنک کننده توجه ویژه‌ای می‌شود تا دما بیش از اندازه افزایش پیدا نکند، در صورتی که در لپ تاپ‌های غیر گیمینگ تولیدکننده تلاش می‌کند تا وزن و ضخامت لپ تاپ را پایین نگه دارد تا برای جابجایی بهتر و مناسب‌تر باشد. پس اگر لپ تاپ برای بازی می‌خواهید به سراغ سری‌های گیمینگ بروید که در ادامه معرفی می‌کنیم.

سری TUF

TUF مخفف عبارت The Ultimate Force است و لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس در بازه‌های قیمتی اقتصادی تا گران‌قیمت را شامل می‌شود. این مدل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بهترین تجربه ممکن را هنگام بازی کردن برای شما به ارمغان بیاورند. پس به طور کلی اگر مد نظر دارید لپ تاپی گیمینگ از ایسوس خریداری کنید و بودجه متوسط یا حتی نسبتا کمی دارید باید به سراغ این سری بروید.

سری ROG

کلمه ROG مخفف عبارت Republic of Gamers است و این سری لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس با قیمت بالاتر و تنوع بیشتر را شامل می‌شود. در اصل ایسوس ابتدا سری ROG را تولید کرد و پس از آن به سراغ سری TUF رفت. به گفته خود ایسوس این سری از لپ تاپ‌ها به وجود آمده تا کاربران به محصولاتی بسیار قوی و همه کاره دسترسی داشته باشند و بتوانند بازی‌ها را به بهترین شکل به اجرا دربیاورند. این سری سه دسته‌بندی مختلف دارد که در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه معرفی می‌کنیم.

سری ROG Flow

این دسته از لپ تاپ‌ها جدیدترین سری ROG هستند و در کنار قدرت زیاد به امکان حمل آن‌ها و همچنین کارایی آن‌ها در زمینه‌های دیگر به غیر از گیم توجه ویژه‌ای شده است. برای مثال ROG Flow Z13 و ROG Flow X13 مدل‌های 2 در 1 هستند که می‌توانید هم در نقش لپ تاپ و هم تبلت از آن‌ها استفاده کنید. این دسته به گفته ایسوس بهترین انتخاب برای افرادی خواهند بود که به لپ تاپی سبک و خوش ساخت برای جابجایی زیاد نیاز داشته باشند که بتواند به لطف قدرت سخت افزاری بسیار خوب از پس هر کاری هم بربیاید.

سری ROG Strix

بهترین، قوی‌ترین و گران‌ترین سری از لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس همین ROG Strix است، محصولاتی که می‌توانند به شما کمک کنند تا بالاترین فریم ریت و جزئیات ممکن را دریافت کنید. این سری از قوی‌ترین پردازنده‌های مرکزی و کارت‌های گرافیک استفاده می‌کنند و سیستم خنک‌کننده ROG Intelligent Cooling باعث می‌شود تا پایداری بسیار خوبی را از این محصولات شاهد باشیم. این لپ تاپ‌ها از نمایشگرهایی FHD تا نرخ نوسازی 360 هرتزی و QHD تا نرخ نوسازی 240 هرتزی استفاده می‌کنند و نرخ تأخیر این مدل‌ها 3 میلی‌ثانیه است. پس اگر بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس و برخی از بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ موجود در جهان را می‌خواهید و بودجه زیادی هم دارید به سراغ این دسته بروید.

سری ROG Zephyrus

سری ROG Zephyrus دقیقا جایی بین Strix و Flow از نظر وزن، ضخامت و امکان جابجایی قرار می‌گیرد و در حالی که سنگین‌تر از سری Flow است اما باز هم وضعیت بهتری نسبت به سری Strix دارد. در این لپ تاپ‌ها از CPU و GPU میان‌رده تا پرچمدار استفاده می‌شود و شما حق انتخاب وسیعی خواهید داشت. در این سری نیز شاهد سیستم خنک‌کننده ROG Intelligent Cooling هستیم تا دما بالا نرود و لپ تاپ بتواند بهترین حالت خود را حفظ کند.

لپ تاپ‌های Duo در این سری از دو نمایشگر استفاده می‌کنند و یکی از خاص‌ترین مدل‌های موجود در بازار هستند. نمایشگر این لپ تاپ‌ها تا رزولوشن 4K قابل انتخاب است و به گفته ایسوس این سری می‌تواند به غیر از گیمرها برای تولیدکنندگان محتوا بسیار جذاب باشد.

جمع بندی

طبق توضیحات بالا قطعا با لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس بهتر آشنا شدید و حالا بهتر می‌دانید که برای هر بودجه‌ای باید به سراغ کدام دسته از محصولات بروید. اگر گیمر هستند و بودجه 800 تا 1200 دلاری دارید به سراغ سری TUF بروید و اگر بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس را می‌خواهید سری ROG Strix را انتخاب کنید. در صورت نیاز به لپ تاپ کوچک و قابل حمل اما بسیار قوی نیز به سراغ دو سری ROG Zephyrus و ROG Flow بروید.

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود