با شبیه ساز پرواز بدون محدودیت پرواز کن

0 584

سلام به همگی امروز می خوایم راجب پرواز و نقش تکنولوژی در پرواز رو بگیم پس با یک فنجان چای مارو تا انتهای مقاله همراهی کنید.

پرواز کردن و به اوج رسیدن یکی از نیاز های فطری انسان هاست و از زمانی که انسان در غار ها زندگی می کرد برای تحقق این رویا تلاش می کرد مثلا با برگ گیاهان چیزی شبیه به بال پرندگان برای خود می ساخت و مانند پرندگان تلاش می کرد تا بال بزند اما هرگز موفق نبود تا اینکه برادران رایت اولین کسانی بودند که این رویای بزرگ رو برای بشر دست یافتنی کردند. هر چند این پرواز به اندازه نصف طول بدنه یک بویینگ 747 امروزی بود.

اما پایه ای شد برای رشد و توسعه این رویا. هم زمان با تحقق این رویا موانع زیاد و محدودیت های بسیاری برای انسان ها ایجاد شد. با اینکه اکثر انسان ها به پرواز علاقمندند اما محدودیت هایی مانند مشکلات مالی، مشکلات جسمی و … مانع از این می شود که همه انسان ها به این رویا برسند.

اینجا بود که تکنولوژی وارد میدان میشه و تلاش می کنه این محدودیت هارو از بین ببره و شرکت مایکروسافت در سال 1980 اولین شبیه ساز پرواز رو وارد بازار می کنه این شبیه ساز با گرافیک 2بعدی که داشت اصلا حس پرواز رو ایجاد نمیکرد و بیشتر حس این رو میداد که شخص داره بازی اسنیک رو انجام میده. با این حال FS1 شروعی بود برای رسیدن به شبیه ساز پرواز های امروزی مثل FSX, P3D, Xplaneکه به سختی میشه تفاوت بین واقعیت و مجازی رو تشخیص داد.

شبیه ساز پرواز FSX یکی از قدیمترین شبیه ساز پرواز هایی است که در بازار موجوده و از سال 2006 عرضه شده و از اونجایی که مایکروسافت فلایت سیمولاتور از تکنولوژی دیتا باز استفاده می کند افزونه های بسیاری برای این شبیه ساز پرواز موجوده تقریبا میشه گفت تمام هواپیماهای ایرلاین های ایرانی مثل ایران ایر، ماهان ایر، آسمان، کیش ایر، قشم ایر و … در سایت گروه هوانوردی اسکایتو موجود هستند و شما می تونید به راحتی اون ها رو دانلود کنید و لذت پرواز رو بچشید.

البته این رو هم بگم که شبیه ساز های پرواز بیشتر از اینکه جنبه بازی و سرگرمی داشته باشن جنبه آموزش دارند و تمام خلبانان برای دریافت مدرک خلبانی و یا ترفیع درجه از این شبیه ساز ها استفاده می کنند پس رفیق اگر صرفا میخوای با یه پرواز الکی و به دور از واقعیت داشته باشی بهتره سوار ماشینت توی GTA بشی و بری فرودگان سن آندرس.

اما اگر واقعا می خوای پرواز کنی و لذت اینو ببری که به قول مهران مدیری این همه کلید پریز توی اتاق خلبان برای چیه و چه کاری انجام میده و دقیقا یک هواپیما چطور پرواز می کنه  بهت پیشنهاد میدم یه سر بیای تو سایت گروه هوانوردی اسکایتو اونجا اول شبیه ساز پرواز  FSX یا P3D  رو دانلود کنید و طبق راهنمای نصبی که توی کادر ابی رنگ براتون گذاشتیم اون رو نصب کنید. بعد وارد بخش افزونه ها بشید و هر هواپیما و یا هر فرودگاهی که دوست دارید رو از سایت اسکایتو دانلود کنید و حالشو ببرید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و پلی مگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود