سئو درون صفحه (On-Page SEO) چیست؟

0 84

سئو، تولید محتوای متنی، تبلیغات کلیکی و … این‌ها کلماتی آشنا برای کسب و کارهایی است که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند. در واقع تولید محتوا، سئو و تبلیغات کلیکی از مهم‌ترین اقداماتی هستند که برای افزایش فروش در فضای مجازی استفاده می‌شوند.

سئو به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به شما در نشان دادن شایستگی مطالب سایت خود به موتورهای جست و جو کمک می‌کند. برای این‌که سایت شما به رتبه خوبی در نتایج جست و جو دست یابد، باید به اصول سئو مسلط باشید و آن‌ها را در مقالات سایت خود رعایت کنید.

اقدامات سئو را می‌توان به سه نوع، سئو درون صفحه، سئو برون صفحه و سئو فنی تقسیم کرد. سئوی درون صفحه، برای نویسندگان محتوا و صاحبان کسب و کارها بسیار مهم است. اما سئو درون صفحه چیست؟ چگونه با کمک سئو درون صفحه رتبه سایت خود را بهبود بخشیم و به صفحه اول گوگل برسیم؟

این مقاله را انتها مطالعه کنید تا با سئو درون صفحه آشنا شوید.

سئو درون صفحه چه تفاوتی با سئو فنی و سئو بیرون صفحه دارد؟

سئوی درون صفحه (On-Page SEO) فرایند بهینه‌سازی محتوای صفحه وب سایت برای موتورهای جست و جو و کاربران است. روش‌های رایج سئو درون صفحه شامل بهینه‌سازی تگ‌های عنوان، کیفیت محتوای متنی، لینک‌های داخلی و URL‌ها است.

سئو درون صفحه با سئوی خارج از صفحه از بعضی جهات تفاوت دارد. در سئو درون صفحه شما خودتان با بهبود بعضی عوامل در سایتتان، وب سایت خود را سئو می‌کنید و در سئو خارج از صفحه، بهینه‌سازی توسط سیگنال‌هایی انجام می‌شود که خارج از وب سایت شما اتفاق می‌افتد (به عنوان مثال، بک‌لینک‌ها).

برخی از کارشناسان سئو از سئو داخلی و سئو فنی رامعادل هم می‌دانند اما بهتر است که این دو را از هم جدا بدانیم. سئو فنی به مواردی مانند سرعت سایت، محتوای تکراری، ساختار سایت، خزیدن و ایندکس می‌پردازد. به در واقع سئو فنی اقداماتی برای کل وب سایت شما است، در حالی که بهینه سئو درون صفحه به صورت خاص برای هر صفحه، جداگانه انجام می‌شود.

چرا سئو On-Page مهم است؟

آیا سئو درون صفحه هنوز هم کاربردی است و در بهبود رتبه سایت‌ها در سال ۱۴۰۱ نقش دارد؟ پاسخ این سوال بله است.

سئوی درون صفحه برای بهینه‌سازی موتورهای جست و جو (SEO) ضروری است زیرا به گوگل کمک می‌کند تا بفهمد که هر قسمت از محتوای وب سایت شما در مورد چیست. هرچه گوگل محتوای شما را بهتر درک کند، در نتایج جست و جو رتبه بالاتری خواهید داشت که این امر، به معنای ترافیک، نرخ تبدیل و درآمد بیشتر است. هم‌چنین، رعایت اصول سئوی درون صفحه باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود.

گوگل دائما در حال تغییر و آپدیت الگوریتم‌های خود است. در واقع گوگل در هر سال بیش از صدها تغییر در الگوریتم‌های خود ایجاد می‌کند تا محتواها را بهتر درک کند و محتواهای مناسب‌تری را با توجه به هر کاربر ارائه دهد. اما با این حال هنوز هم نویسندگان محتوا و صاحبان کسب و کارها باید اقداماتی انجام دهند تا به موتورهای جست و جو در درک و رتبه‌بندی مطالب خود کمک کنند.

سئو درون صفحه شامل چه مواردی می‌شود؟

یکی از اقدامات مهم در سئو درون صفحه توجه به کلمات کلیدی است. تاثیر چگالی کلمات کلیدی در سئو نسبت به گذشته کاهش یافته است ولی با این حال هنوز هم نقش مهمی را در سئو ایفا می‌کند. ابتدا درباره کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود تحقیق کنید و سپس از آن‌ها در استراتژی کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

از کلمات کلیدی در عنوان‌ها، زیرعنوان‌ها، متا دیسکریپشن و در کل متن خود استفاده کنید. البته اگر بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کنید، مخاطب از متن شما دلزده خواهد شد. بنابراین به صورت مناسب و متعادل از کلمات کلیدی در سراسر متن خود استفاده کنید.

استفاده از هدینگ‌ها نیز راهی موثر برای سئوی درون صفحه محتوای شما است. عنوان‌ها و زیرعنوان‌های مقاله خود را با تگ‌های هدینگ HTML مشخص کنید. این‌گونه درک پاراگراف‌های مختلف متن شما برای موتورهای جست و جو و مخاطبان آسان‌تر است.

یکی دیگر از نکات مهم در سئو درون صفحه لینکدهی داخلی و خارجی است. احتمالا شما پیرامون هر موضوع چندین مقاله در وب سایت خود دارید. بنابراین مقالات مرتبط را در مقالات وب سایت خود به مخاطبان نشان دهید تا اگر مایل بودند، آن‌ها را نیز مطالعه کنید. البته بیش از حد هم به دیگر مطالب خود لینک ندهید و تعادل را رعایت کنید.

هم‌چنین اگر برای نگارش یک مقاله از یک یا چند منبع استفاده کرده‌اید، به آن‌ها نیز لینک دهید. این‌گونه به مخاطبان خود و موتورهای جست و جو نشان می‌دهید که شما برای نگارش محتوای خود بررسی‌های بسیاری انجام داده‌اید و مقاله شما معتبر است.

یکی دیگر از عامل‌های مهم در سئو درون صفحه، کیفیت محتوای وب سایت شما است.

نقش تولید محتوای متنی در سئو درون صفحه

حتما شما هم بارها این جمله را شنیده‌اید که محتوا پادشاه است. سئو بدون محتوای با کیفیت مانند ماشینی جدید و جذاب ولی بدون موتور است، شاید جذاب به نظر برسد اما به جایی هم نمی‌رسد. مهم‌ترین معیار برای رتبه‌‌بندی مقالات برای موتورهای جست و جو مخصوصا گوگل این است که وب سایت نشان‌داده‌شده نیاز کاربر را رفع کند و نیاز نباشد که کاربر صفحات متعددی را باز کند.

شاید در کوتاه‌مدت با رعایت اصول سئو در مقاله‌های بی‌کیفیت به رتبه خوبی دست یابید اما مخاطبان به راحتی محتوای بی‌کیفیت را تشخیص می‌دهند. در صورتی که محتوای سایت شما بی‌کیفیت باشد، افراد پس از مدت زمان کوتاهی سایت شما را ترک می‌کنند و دیگر هم به آن بر نمی‌گردند. در چنین حالتی سایت شما هم سقوط رتبه را تجربه می‌کند.

برای تولید محتوای متنی با کیفیت، شما باید بدانید که مشتریان هدف شما به دنبال چه چیزی هستند و سپس پیرامون آن‌ها به تولید محتوا بپردازید. نگارش محتوایی که هم موتورهای جست و جو را در اولویت قرار دهد و هم بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت کند، به تخصص، ذوق ادبی و مهارت‌های نویسندگی نیاز دارد.

اما اگر زمان، مهارت و تخصص لازم برای تولید محتوای سئوشده و مخاطب‌پسند را ندانیم، باید چه کنیم؟ بهترین راهکار در چنین حالتی، برون‌سپاری تولید محتوای متنی وب سایت خود است. یکی از معتبرترین پلتفرم‌های تولید محتوا، سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک است.

چرا سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک، گزینه‌ای مناسب برای برون‌سپاری تولید محتوا است؟

ترجمیک یکی از معتبرترین سایت‌های ایرانی در زمینه خدماتی مانند ترجمه، ویرایش و تولید محتوا است. این سایت سفارش تولید محتوا با بیش از ۱۸هزار مترجم، ویراستار و نویسنده محتوا همکاری می‌کند.

یکی از مزیت‌های ترجمیک این است که خدمات تولید محتوا خود را در سطح‌های مختلفی مانند نقره‌ای، طلایی و طلایی بازخوانی ارائه می‌کند. با توجه به نوع محتوای درخواستی، زمان تحویل و هزینه می‌توانید که هر کدام از این سطح‌ها را انتخاب کنید.

هم‌چنین در ترجمیک برای کلیه خدمات، گارانتی کیفیت و زمان تحویل وجود دارد. این بدین معنا است که در صورت ثبت سفارش در سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک، لازم نیست که بابت زمان تحویل و کیفیت محتوای خود دغدغه‌ای داشته باشید.

با توجه به تعداد بالای مترجمان و نویسندگان محتوایی که با ترجمیک همکاری می‌کنند، برای هر زمینه و رشته‌ای که شما بخواهید، تولید محتوای متنی انجام می‌شود. بنابراین با خیالی آسوده تولید محتوای متنی خود را به سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک بسپارید.

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود