خرید رمزارز لونا از صرافی کیف پول من!

0 146

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ایجاد پلتفرم‌های مختلف مالی در دنیای امروزی، رمز ارزها یا به عبارتی ارزهای دیجیتال متعددی عرضه شده‌اند. رمز ارز لونا نیز یکی از انواع مختلف رمز ارزهای دیجیتال است که طرفداران و مخاطبان خاص خود را دارد. برای آشنایی با این نوع رمز ارز و نحوه خرید آن، در ادامه این گزارش با ما همراه باشید.

رمز ارز لونا چیست؟

ارز دیجیتال لونا که با نام ارز دیجیتال ترا نیز شناخته می‌شود، برای اولین بار در سال 2018 در بازار رمز ارزهای دیجیتال عرضه شد. رمز ارز لونا در حقیقت توکن مخصوص سایت ترا Terra است که با نماد و لوگوی لونا (Luna) نمایش داده می‌شود. رمز ارزهایی که از سایت ترا استخراج می‌شوند را با نام لونا می‌شناسند. پلتفرم ترا شامل مجموعه‌ای از استیبل کوین‌های غیرمتمرکز است. توکن‌های ترا که لونا نامیده می‌شوند، می‌توانند در داخل یک زنجیره تأمین قرار گرفته و قیمت خود را ثابت نگه داشته و یا محدود کنند و یا حتی گسترش دهند. پلتفرم ترا به گونه‌ای طراحی شده که پشتوانه‌ای غیرمتمرکز دارد و به همین دلیل نیز احتمال رخ دادن خطا یا اشتباه نسبت به سایر پلتفرم‌ها در آن کمتر است.

سیستم ترا و توکن‌های لونا این سیستم در ایجاد سیستمی غیرمتمرکز و عادلانه مالی سهم بسیار زیادی دارند. در واقع ارز دیجیتال ترا برای ایجاد سیستم مالی غیرمتمرکز و عادلانه تلاش می‌کند و شاید می‌توان گفت تنها سیستمی است که سیاسی نبوده و هیچ تأثیری از جریانات سیاسی نمی‌پذیرد. ترا و رمز ارز دیجیتال لونا از ارز فیات ارزش بالاتری دارد.

تاریخچه پیدایش لونا و ترا

دو فرد با نام هایدنیل شین (Daniel Shin) و دو نوین (Do Kwoin) در ژانویه 2018 پلتفرم ترا را تأسیس کرده و در سال 2019 نیز کار خود را در این زمینه به طور رسمی آغاز کردند. پروژه لونا با هدف سوق دادن فناوری بلاک چین و رمز ارزها به سمت غیرمتمرکزسازی، راه‌اندازی و به کار گرفته شد. هر دو نفر از بنیان‌گذاران لونا افراد مطرحی بودند که تجربه همکاری با شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت و تیکت مستر را داشتند.

همان‌طور که فیات همانند ارز رایج کشورها مانند دلار، یورو، پوند و سایر موارد بر اساس دارایی‌هایی دیگری مانند طلا و نفت پشتیبانی می‌شوند، استیبل کوین (Stablecoin) نیز بر اساس دارایی‌هایی دیگری ارزش‌گذاری و پشتیبانی می‌شوند. رمز ارز ترا و ارز دیجیتال ترا می‌تواند بر اساس فیات یا مثلا دلار آمریکا پشتیبانی شود. رمز ارز لونا نیز یک استیبل کوین است که در ادامه به توضیح ویژگی‌های بیشتری از آن می‌پردازیم.

سکه و کوین لونا

دومین ارز دیجیتالی که از سیستم و پلتفرم ترا صادر می‌شود، لونا است. کاربران و افرادی که ارز لونا دارند، به نسبت کوین‌ها و رمز ارزهایی که در اختیار دارند، از کارمزدهای تولید شده توسط شبکه ترا سود و پاداش می‌گیرند؛ به‌عنوان ‌مثال در هر معامله به دارندگان کوین و ارز لونا 0.5% سود و پاداش تعلق می‌گیرد.

به همین دلیل نیز با توسعه سیستم ترا و افزایش تراکنش‌های انجام گرفته، سود تراکنش دارندگان کوین و رمز ارز دیجیتال نیز افزایش می‌یابد. این نوع پروتکل ساقه توسعه چندین رمز ارز را به همراه دارند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به میرور پروتکل (Mirror Protocol) و انکر پروتکل (Anchor Protocol) اشاره کرد. با موفقیت این دو پروتکل، سرعت توسعه رمز ارز لونا نیز افزایش پیدا کرد و بدین ترتیب رمز ارز لونا شهرت جهانی یافت.

هدف رمز ارز لونا و پلتفرم ترا

پلتفرم ترا و رمز ارز دیجیتال آن یعنی توکن لونا با هدف ایجاد ثبات در بازار رمز ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شد. برخلاف تمامی رمز ارزها که با هدف ایجاد رقابت در بازارهای مالی دیجیتالی ایجاد شده‌اند، رمز ارز دیجیتال لونا با هدف کاهش رقابت در بازار‌های مالی راه‌اندازی شده است. در پروتکل‌های این رمز ارز، برای ایجاد بازار مالی به ‌دوراز سیاست و مدیران دولتی تلاش شده است. در نهایت توکن لونا سعی دارد تا بازار مالی با استفاده از استیبل کوین‌ها که در بالا به آن اشاره شد را تثبیت کرده و توسعه دهد.

امنیت شبکه مالی ترا و توکن‌های لونا

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، سهام‌داران و دارندگان توکن‌های لونا پاداش درصدی تراکنش‌های انجام شده در بازار مالی ترا را دریافت می‌کنند. با توجه به نحوه پاداش گیری دارندگان توکن لونا، شبکه ترا نیز باید امنیت بالایی داشته باشد. امنیت شبکه ترا بر اساس الگوریتم سهام مبتنی بر تندر مینت (Tendermint) برقرار می‌شود. در این نوع از امنیت شبکه هر یک از دارندگان سهام لونا، توکن‌های خود را برای انجام معاملات و تراکنش‌ها و در نهایت تأیید آنها، در شبکه ترا به عنوان وثیقه قرار می‌دهند. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده سیستم ترا اعتبارسنجی‌ها و راهنمایی‌های کامل و جامعی برای استفاده کنندگان از این سیستم دارد. تمامی این اعتبارسنجی‌ها و راهنمایی‌ها به نوبه خود باعث افزایش امنیت شبکه ترا و توکن‌های لونا می‌گردد.

کیف پول‌های ترا و توکن‌های لونا

سیستم ترا از چند نوع کیف پول مجزا تشکیل یافته که در خرید ارز لونا به کار برده می‌شود. در ادامه به توضیح هر یک از آنها می‌پردازیم.

کیف پول لجر (Ledger)که خود دارای دو نوع کیف پول با نام‌های نانو ایکس و لجر نانو اس است. کیف پول‌های لجر برای ذخیره و اندوختن رمز ارز دیجیتال ترا بهترین گزینه هستند. همچنین از لحاظ کیف پول سخت افزاری نیز، کیف پول لجر یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین کیف پول‌ها است.

کیف پول کیپ کی (KeepKey) یکی از امن‌ترین کیف پول‌ها برای ذخیره توکن لونا شناخته می‌شود. یکی دیگر از مزایایی که این نوع کیف پول دارد این است که بیش از 40 رمز نگار مختلف را به راحتی پیش بینی می‌کند.

می‌توان گفت در بین تمامی کیف پول‌های شبکه ترا کیف پول کوینومی (Coinomi) از امن‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در بازارهای مالی دیجیتالی است. این نوع کیف پول تمرکز ویژه‌ای بر حفظ حریم شخصی افراد دارد و بدین ترتیب از امنیت بالایی نیز برخوردار است.

تعداد توکن‌های لونا

یکی دیگر از بحث‌های بسیار جذابی که در شبکه ترا وجود دارد این است که تعداد توکن‌ها برای خرید ارز لونا در این شبکه، یک میلیارد توکن است. همان‌طور که گفته شد یکی از مهم‌ترین اهداف شبکه ترا ایجاد شبکه‌ای غیرمتمرکز و تثبیت شده است؛ به همین دلیل نیز هنگامی که تعداد توکن‌های شبکه ترا از یک میلیارد فراتر رود، توکن لونا می‌سوزد و تا هنگامی که دوباره به چرخه تعادل بازگردد، غیرفعال و سوخته باقی می‌ماند. در واقع برای اینکه تعادل و ثبات در چرخه و زنجیره تامین برقرار باشد، تعداد توکن‌های لونا از یک میلیارد فراتر نمی‌رود. در صورتی که توکن‌های جدید لونا افزایش یابند، ضبط می‌شوند تا بدین ترتیب استیبل کوین‌ها نیز ثابت بمانند.

صرافی‌های ترا و رمز ارز دیجیتال لونا

صرافی‌های ترا و رمز ارز دیجیتال لونا

شبکه ترا برای اولین بار خرید رمزارز لونا خود را در صرافی‌های بزرگی همانند بایننس، اکی اکسچنج و هیوبی عرضه کرد و کار خود را پس از طی مراحلی گسترش داد. امروزه رمز ارزهای لونا در صرافی‌های دیگری نیز عرضه شده و مورد معامله قرار می‌گیرد. صرافی‌های مهمی که به معامله رمز ارز لونا می‌پردازند، عبارت‌اند از:

  • صرافی گیت Io
  • صرافی بایننس Binance
  • صرافی گلوبال هبی Huobi Global
  • صرافی اف/ تی/ ایکس FTX
  • صرافی کوین اکس CoinEx
  • صرافی کوکوین KuCoin

سایت‌های مختلفی پیش‌بینی‌های مختلفی برای قیمت ارزهای دیجیتال رمز ارز لونا کرده‌اند. سایت ولت اینوستور (Walletinvestor) برای رمز ارز لونا روندی صعودی را پیش بینی کرده است. همچنین سایت دیجیتال کوین پلاس (Digitalcoinpus) نیز برای این رمز ارز روندی صعودی را پیش بینی کرده است.

کیف پول من؛ سایتی معتبر برای خرید رمز ارز لونا

پس از مواردی که درباره رمز ارز لونا و خرید آن ذکر شد، باید به دنبال مرجعی معتبر برای انجام و ثبت خرید خود باشید. سایت کیف پول من سایتی کاملا هوشمند است که کیف پول های مورد نیاز کاربران را در اختیار آنها قرار می‌دهد. برای خرید رمزارز و خرید ارز لونا، سایت کیف پول من یکی از معتبرترین مراجع شناخته می‌شود. کیف پول من، به عنوان اولین سرویس کیف پول اختصاصی رمز ارز ایران، با پشتیبانی 24 ساخته و با همراهی کارشناسان خبره و کارآزموده شما را در این مسیر یاری می‌کند. علاوه بر تمامی امکانات، امکان استعلام قیمت ارزهای دیجیتال نیز در سایت کیف پول من به صورت لحظه‌ای وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، به وبسایت این مجموعه سری بزنید.

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود