اپلای چیست و طی کردن یک فرآیند اپلای به صورت صحیح و حرفه ای چه تاثیری در اخذ پذیرش از کشورهای مختلف دارد؟

0 125

اپلای چیست و طی کردن یک فرآیند اپلای به صورت صحیح و حرفه ای چه تاثیری در اخذ پذیرش از کشورهای مختلف دارد؟

به طور کلی هر فردی که قصد دارد تحصیلات خود را در خارج از کشور انجام دهد، نیاز دارد تا پروسه ای را طی کند که در نهایت به اخذ پذیرش از دانشگاه مدنظرش شود. به این فرآیند و پروسه که اهمیت بسیاری داشته و باید به شیوه ای استاندارد طی شود، اپلای گفته می شود.

به واقع متقاضی تحصیل در خارج از کشور برای آن که بتواند به هدف خود دست پیدا کند، باید فرآیند اپلای خود را به بهترین شکل ممکن طی کند و از انجام هرگونه خطایی در این مسیر اجتناب کند تا درگیر مشکلات بعدی آن نشود. از همین رو، بسیار مهم است که دانشجو یا خود به فرایند اپلای مسلط شده و خودش اپلای کند یا آن را به دست متخصصین این امر بسپارد و با خیال راحت به انتظار نتیجه بنشیند.

نباید فراموش کرد که این فرآیند اپلای ملزومات زیادی داشته و فرد باید مدارک زیادی را تهیه کرده و اصطلاا رزومه خود برای خود دست و پا کند. از جمله مهمترین الزامات یک رزومه خوب، معدل بالا، مدرک زبان معتبر، پشت سر گذاشتن امتحانات تخصصی مثل آزمون GRE و امثالهم است.

یک دانشجو می تواند با تهیه رزومه عالی که مهم ترین فاکتورهای آن در بالا ذکر شد، شانس خود برای پذیرش را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و اصطلاحا ادمیشن لتر خود را از مقصدی مناسب و درخور دریافت کند. اما نکته دیگری که بایستی حداکثر توجه را به آن مبذول داشت، کیفیت مقصدی است که متقاضی برای خود در نظر گرفته و قصد دارد تا تحصیلات خود را در آنجا ادامه دهد.

به واقع این روزها کشورهای بسیار گم‌نام و نامناسبی وجود دارند که توسط افراد سودجو تبلیغ شده و جوری نشان داده می شوند که گویی بهشتی مقصود هستند! یک متقاضی هوشمند اما اسیر چنین تبلیغاتی نشده و اگر به هر دلیلی واقعا مصمم باشد که که تحصیلات خود را در خارج از کشور ادامه دهد، تنها به جایی فکر می کند که احتمالا بتواند به داشته های او اضافه کند.+

از جمله این مقاصد برای دانشجویان، تحصیل در هلند است که در سالیان اخیر پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و دانشگاه های متعددی را در لیست برترین موسسات آموزش عالی جهان وارد کرده است. تحصیل در هلند این فرصت را برای متقاضیان فراهم می کند تا در محیطی که تبعیض نژادی به مراتب کمتری داشته و مردمانش از فرهنگ بالایی برخوردار هستند، به علم اندوزی پرداخته و با توشه ای پر به کشور خود بازگردند. دانشگاه های معتبری که کشور هلند داشته (مثل لیدن، آمستردام، ماستریخت و خرونینگن) و رشته هایی که با کیفیت بالا در این کشور تدریس می شوند، همه نشانه هایی از کیفیت قابل قبول این کشور کوچک اروپایی برای دانشجویان بین المللی به شمار می روند.

به عنوان نمونه دیگر نیز می توانیم به یکی از کشورهای مشهور دیگر اروپایی یعنی فرانسه اشاره داشته باشیم. تحصیل در فرانسه به دلیل اعتبار بالایی که موسسات آموزش عالی و دانشگاه های آن داشته و به دلیل رفاه مناسبی که مردم آن دارند، همواره مورد توجه بخش قابل توجهی از دانشجویان متقاضی تحصیل در این کشور بوده است.

تحصیل در فرانسه البته بر عکس هلند، در سالیان اخیر روند نزولی داشته و دیگر از دوران طلایی قرون هجده و نوزده در آن خبری نیست، اما هنوز موسسات معتبری مثل سوربن و استراسبورگ هستند که از جمله اهداف طلایی هر دانشجویی به شمار می روند. در مقابل اما بایستی به وضعیت فرهنگی نه چندان مناسب فرانسه و نژادپرستی نسبی مردم آن اشاره داشت که شرایط تحصیل را برای برخی از هموطنانمان دشوار کرده است. با تمام این احوالات، فرانسه به عنوان گزینه ای مناسب برای علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور به حساب می رود؛ به شرطی که طاقت رویارویی با چالش های موجود در آن را داشته باشند!

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود