امنیت به سبک سگ دوبرمن پینچر

0 262

سگ ها برای تامین نیازهای متنوعی همراه ما هستند. از لذت داشتن یک حیوان خانگی تا بهره مندی از قدرت بویایی، حس امداد و یا تجسس ‌های پلیس و شاید هر دلیل دیگری باعث شده تا این حیوان دست آموز نقش کلیدی در زندگی جاری برخی از ما بازی کنند. اما قطعاً مهمترین و اصلی ترین ویژگی در دنیای سگ ها قابلیت پاسبانی آنها است. البته اگر این پاسبانی را به شکل گارد محافظتی بخواهید، سگ دوبرمن تبدیل به بهترین خواهد شد.

سگ دوبرمن برای تبدیل شدن به یک سگ گارد همه ویژگی‌ های لازم را دارد. اندامی ورزیده، چهره‌ ای خشن و البته با ابهت، حس تهاجمی، رفتاری مطمئن و قابل به اتکا و در کنار تمام این ویژگی ها، یک حس گوش به فرمان بودن همیشگی. تمام مشخصه های ظاهری تا اخلاقی ای که می ‌تواند هر سگی را تبدیل به یک گارد تمام عیار نماید. این ویژگی‌ ها در سگ دوبرمن آنچنان بزرگ هستند که از آنها برای سگ پلیس با اهداف حفاظتی و امنیتی نیز استفاده می شود. در این بین میزان جسارت تا ظاهر ورزیده در قیمت سگ دوبرمن تاثیرگذار است.

نژاد سگ دوبرمن از کجا آمده است؟

سگ نژاد دوبرمن یک نژاد تقریبا میانسال محسوب می ‌شود. تاریخ پرورش اولین نسل از آنها به سال ۱۸۹۰ میلادی در کشور آلمان باز می‌ گردد. شخصی به نام کارل فردریش لوئیس که مأمور جمع ‌آوری مالیات بود، برای تامین امنیت خود در حین اجرای مسئولیتش به فکر پرورش یک سگ خاص با مهارت های بالا در انجام وظایف حفاظتی افتاد. به هر حال جمع ‌آوری مالیات، آن هم در آن دوران آشفته اقتصادی کشور آلمان چندان شغل ساده و بی خطری به نظر نمی رسید. ظاهراً خطرات آن شغل آنقدر بوده است که آقای فردریش را راهی مراکز پرورش سگ ها کرده، با انواع نژادها آشنا کند تا در یک پروسه تقریباً طولانی در اختلاط نژادها، یک سگ تمام عیار با خلق و خویی کاملا تهاجمی پرورش دهد.
سگ پرورش داده شده آقای فردریش از همان ابتدا مورد توجه قرار گرفت. تا جاییکه بعد از چند اصلاح نژادی حالا در قامت سگ نژاد دوبرمن در جمع دیگر سگ ‌های پاسبان با خلق و خوی تهاجمی پادشاهی می کند.

سگ دوبرمن چه شکلی است؟

سگ دوبرمن دارای اندامی متوسط با ظاهری کاملاً عضلانی و کاملا قوی است. خیلی ها محو در اندام عضلانی سگ نژاد دوبرمن علاقه به نگهداری از آنها دارند. انگار این سگ از بدو تولد تناسب اندام کار کرده است و قرار است تا مدت ها هیکل عضلانی خود را برای ترساندن هر کسی ورزیده نگه دارد. سگ دوبرمن قدی در حدود ۶۰ الی ۷۰ سانتیمتر بسته به نر و یا ماده بودن دارد. البته این قد و قواره را در یک تناسب اندام گیرا و جذاب همراه کرده است. یک مشخصه جالب در مربعی بودن اندام آنها است. طول بدن تا قد سگ نژاد دوبرمن تقریباً یک اندازه است و این ویژگی در خلق یک ظاهر کاملا متناسب و ورزیده بیشتر به چشم می آید.
سگ دوبرمن تنها در ظاهر عضلانی خلاصه نشده است. آنها حقیقتاً قوی هستند و در عین قدرت بالا استقامت خوبی برای دویدن های طولانی و پرسرعت دارند. تمام ویژگی هایی که برای انجام وظایف حفاظتی لازم است در این نژاد از سگ دیده می شود. جسارت و بی باکی و البته اندام ورزیده در قیمت سگ دوبرمن فاکتورهای تاثیر گذار است.

سگ دوبرمن در خلق و خوی چگونه است؟

خلق و خوی سگ ها معرف توانمندی آنها است. وقتی قرار است از یک سگ انتظار تبدیل شدن به یک گارد تمام عیار را داشته باشید، باید هم در خلق و خوی آنها انتظار ویژگی هایی همچون جسارت، بی ‌باکی، شجاعت و البته وفاداری را جستجو کنید.

سگ نژاد دوبرمن خلق و خویی بی پروا دارد. آنها تقریباً از هیچ چیز و یا هیچ کس نمی ترسند. گاها دیده شده است که جرات تهاجم به حیوانات بسیار بزرگ جثه را هم دارند. آنها در ظاهر واقعا ترسناک هستند و البته وقتی شاهد بی باک بودن آنها در انجام دستورات صاحبانشان هستیم، این ظاهر تهدید آمیز پررنگ ‌تر می ‌شود.
در عین آنکه سگ دوبرمن برای هر گونه تهاجمی آماده است، از حس فرمان پذیری بسیار خوبی هم برخوردار است. آنها کاملاً مطیع هستند و بعید است که خارج از دستور صاحبان خود اقدام به تهاجمی تهدید آمیز داشته باشند. با تمام این تفاصیل اگر در پرورش درست سگ دوبرمن کوشا باشید، آنها را سگ هایی کاملا هوشمند، آرام و تربیت پذیر و در عین حال کاملا آماده برای هر گونه تدافعی تحت فرمان شما خواهید یافت.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و پلی مگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود