آیا با آموزش و یادگیری دیجیتال مارکتینگ می شود آینده شغلی را تضمین کرد؟

1 195

امروز دنیای اینترنتی و مجازی رونق بسیار خوبی گرفته است. عملاً تمامی فعالیت ها به سمت دورکاری و اینترنتی شدن پیش می رود. در گذشته این روند با سرعت پایینی رو به رشد بود اما با آمدن ویروس کرونا با سرعت بالایی همه گیر شد. تا جایی که امروزه تمامی فعالیت ها به طور اینترنتی قابل انجام هستند.

این فعالیت شامل برگزاری کلاس های آموزشی و کارگاه های علمی ، خرید و فروش، ارائه خدمات، فروشگاه های اینترنتی و … می باشد.  به همین منظور مشاغل زیادی در این زمینه به وجود آمده اند.

یکی از سوالات اصلی افراد این است که آیا یادگیری و آموزش دیجیتال مارکتینگ می تواند آینده شغلی آن ها را تضمین کند یا خیر؟  در این محتوا از چند زاویه این پرسش را بررسی می کنیم .

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

به طورکلی صنعت دیجیتال مارکتینگ پتانسیل بسیار بالایی دارد و می تواند یکی از فرصت های شغلی بسیار خوب باشد . با توجه به روند روبه رشد دنیای مجازی و دیجیتالی شدن کسب وکارها ، همه افراد دیر یا زود به این دانش نیاز پیدا می کنند.  همان طور که در دیگر محتواهای سایت سئودمو توضیح دادیم، دیجیتال مارکتینگ  که با نام بازاریابی آنلاین یا اینترنتی شناخته شده است در دنیای امروزی جایگاه بسیار خوبی دارد.

این نوع بازاریابی در فضای مجازیمی باشد و رسانه های مرتبط با آن را تحت شعاع قرار می دهد. ازجمله رسانه ها می توان به گوگل و سایر موتورهای جستجو، یا دیگر رسانه ها مانند اینستاگرام، تلگرام و… اشاره داشت. در فعالیت دیجیتال مارکتینگ افراد باید بتوانند از طریق رسانه های اجتماعی بازاریابی کنند.  همچنین بازاریابی آن ها در موتورهای جستجو بازخورد خوبی از خود نشان داده و جزو فهرست های اول هر جستجو بیاید. بدین صورت آن برند بیشتر در معرض دید مخاطب قرار گرفته و به دنبال آن متقاضیان بیشتری پیدا می کند.

افراد فعال در زمین هدیجیتال مارکتینگ باید بتوانند رقبا و بازار را به طور خوبی تجزیه وتحلیل کنند. در کنار آن برای داشتن یک سایت پرمخاطب،  محتوای جدید و به روز داشته باشند.

تضمین آینده شعلی با یادگیری دیجیتال مارکتینگ

حال از دو منظر آموزش و یادگیری دیجیتال مارکتینگ را برای تضمین آینده شغلی بررسی می کنیم.

 نگاه اول :

نگاه اول بدین صورت است که با یادگیری این مهارت، می توانید به دیگر کسب وکارهای آنلاین کمک کرده و بابت خدمات خود هزینه و درآمد دریافت کنید. بدین صورت که شما با مهارت در این کار می توانید مخاطب زیادی را داشته باشید.

همان طور که گفتیم دیر یا زود تمامی کسب وکارها برای پابرجا ماندن نیاز به تبلیغات در سطح اینترنتی دارند که آن بدون دانش دیجیتال مارکتینگ امکان پذیر نیست. به همین منظور اگر این دانش را یاد بگیرید آینده شغلی شما تضمین شده  است. زیرا همیشه برای دانش و خدمات شما متقاضی وجود دارد.

در این کار شما محدود به یک شغل و یک شخص نیستید، بلکه می توانید برای چندین کارفرما به کار دیجیتال مارکتینگ پرداخته و درآمد خود را گسترش دهید.

صنعت دیجیتال مارکتینگ هر روزه در حال رشد است و جنبه های مخالفی به آن اضافه می شود. همانگونه که در دیگر کار ها شاهد پیشرفت و رشد هستیم، در دیجیتال مارکتینگ تیز این موارد به خوبی دیده می شود که خود جنبه مثبت این شغل است.

نگاه دوم:

جنبه دیگر یادگیری دیجیتال مارکتینگ برای خود فرد است. بدین صورت که شخصی که دارای کسب وکار اینترنتی می باشد با آموزش و یادگیری این دانش می تواند شغل خود را گسترش دهد. در نتیجه دیگر نیازی به افراد دیگر برای بازاریابی خود نداشته باشد.  البته این کار کمی دشوار است. زیرا شما علاوه بر تمرکز بر روی کسب وکار و حرفه خود،  باید بر روی قسمت بازاریابی و تولید محتوا و ….  نیز تمرکز کرده تا به نتیجه خوب برسید. توصیه ما این است که این کار را به افراد حرفه ای و باتجربه در زمینه دیجیتال مارکتینگ بسپارید.  دراین صورت بابت تبلیغات و بازاریابی خود اطمینان کامل داشته و دیگر نیازی نیست که وقت خود را صرف یادگیری و یا انجام این امور کنید. بلکه همان زمان را به می توانید صرف گسترش کسب وکار خود کنید.

چگونه دانش دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیریم؟

برای یادگیری این دانش نیازی نیست که حتماً به طور حضوری به کلاس بروید. خوشبختانه امروزه سایت ها و کلاس ها وبینار های آموزشی و اینترنتی زیادی در این زمینه وجود دارد. در گزشته این اطلاعات بیشتر در منابع خارجی بود، اما امروزه منابع فارسی و داخلی نیز پیشرفت خوبی در زمینه آموزش مهارت های دیجیتال مارکتینگ داشتند.

شما می توانید هم به طور رایگان این دانش را یاد گرفته و هم با شرکت در کلاس های آنلاین یا خرید پکیج های آموزشی به مهارت کافی در این زمینه دست یابید. دقت کنید که پس از یادگیری تئوری دانش دیجیتال مارکتینگ، برای موفقیت و حرفه ای شدن حتما نیاز است که آن را بسیار تمرین کنید.علاوه بر این همیشه باد دانش خود را به روز رسانی کنید و مطابق با جدید ترین تغییرات در دنیای دیجیتال پیش روید.

مهم ترین بخشی که باید توجه زیادی به آن کنید بعد از سئو و بهینه سازی سایت کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی است که خودش به عنوان یک شغل پردآمد به بازار معرفی شده است.

جمع بندی

همان طور که دیدیم آموزش و یادگیری دیجیتال مارکتینگ می تواند آینده شغلی را تضمین کند.  شما با آموزش این علم نگرانی بابت متقاضی خدمات خود نخواهید داشت. علاوه براین ازآنجاکه این فعالیت به طور مجازی و دورکاری و پاره وقت است، می توانید در کنار آن یک شغل دیگر نیز داشته باشید. همچنین ساعت کاری تان در دست خودتان بوده و در هر زمان از شبانه روز و هر مکانی که بخواهید می توانید کار خود را انجام داده و درآمد کسب کنید.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و آموزش ها، مقالات مرتبط در زمینه دیجیتال مارکتینگ سایت سئودمو بسیار مفید می باشد. در این سایت انواع موضوعات در زمینه های گفته شده توضیح داده شده که دید شما را نسبت به فعالیت دیجیتال مارکتینگ و مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در آن وسعت می بخشد.

 

 

 

منبع :

https://mahdiaraqi.com

1 دیدگاه
  1. آموزش پرورش قارچ می گوید

    اینا همش الکیه
    سئو شده فقط پول برای بک لینک و رپورتاژ

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود