تحصیل دندانپزشکی در سوئد

1 90

مجموعه ویژگی‌های مثبت در کشور سوئد باعث شده است تا علاقه‌مندان زیادی ادامه تحصیل در سوئد را انتخاب ‌کنند. کشور سوئد ششمین کشور بزرگ اروپا به‌شمار می‌آید و همه ویژگی‌هایی که افراد برای مهاجرت به آن نیاز دارند، مثل آب‌و‌هوای خوب، امنیت بالا، رفاه مناسب، سطح علمی بالا، امکانات و تجهیزات نوین و مواردی از این قبیل در کشور سوئد به وفور یافت می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا از جنبه‌های مختلف، تحصیل دندانپزشکی در سوئد را بررسی کنیم.

اگر قصد مهاجرت به کشور سوئد و ادامه تحصیل در این کشور را دارید، با موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس حاصل نمایید. این مجموعه توانمند، از ابتدا تا انتهای مسیر مهاجرت در کنار شماست و به سوالات شما پاسخگو خواهد بود.

آزمون ورودی برای حضور در دانشگاه‌ها

شما برای تحصیل دندانپزشکی در کشور سوئد باید در آزمون ورودی شرکت کنید. این آزمون ورودی برای هر دانشگاه به طور جداگانه و با هزینه‌های متفاوت برگزار می‌شود. از آنجا که برخی از سوالات در این آزمون‌ها به زبان سوئدی مطرح می‌شود، بهتر است تا از این زبان اطلاعات کافی داشته باشید. همچنین در این آزمون، نمره لازم جهت ورود به دانشگاه مورد نظرتان را کسب کنید.

آیا می‌شود به زبان انگلیسی برای تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور سوئد اقدام کرد؟

تدریس در دانشگاه‌های دندانپزشکی کشور سوئد با زبان سوئدی و انگلیسی انجام می‌شود. برای تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور به داشتن‌ مدرک آیلتس ۷ نیاز دارید.‌ توجه داشته باشید که اگر قصد دریافت اقامت کشور سوئد را دارید و می‌خواهید که در این کشور اشتغال داشته باشید، تسلط بر زبان سوئدی این کار را برای شما آسان‌تر می‌کند. چناچه شما در مدت زمان یک ساله پس از فارغ‌التحصیلی، که برای یافتن شغل در اختیارتان قرار می‌گیرد، به زبان سوئدی تسلط داشته باشید این فرایند اشتغال سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد و موقعیت شغلی بهتری برای شما پیش خواهد آمد.

لازم به ذکر است که بدانید، دندانپزشکی دومین رشته‌ای است که در کشور سوئد بازار کار بسیار مناسبی دارد و این مسئله شما را در یافتن شغل و پس از آن دریافت اقامت کشور سوئد، دلگرم خواهد کرد.

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی

برای تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور، موظف به گذراندن ۱۲ ترم هستید. این ۱۲ ترم، به طور تقریبی ۵ سال زمان را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین شما می‌توانید در مدت زمان ۳ سال، مدرک تکنسین دندانپزشکی را به دست آورید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور سوئد

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی چیزی حدود ۶ تا ۱۲ هزار یورو در سال می‌باشد. به بیان جزئی‌تر شما بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ یورو در ماه، به تحصیل در این رشته باید اختصاص دهید.‌ توجه داشته باشید که این هزینه فقط برای تحصیل و شهریه دانشگاه شما در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن شما باید هزینه‌های جانبی را در نظر بگیرید تا بتوانید برنامه‌ریزی مالی درست و دقیق را انجام دهید.

برترین دانشگاه‌های دندانپزشکی کشور سوئد

بسیاری از دانشگاه‌های دندانپزشکی در این کشور، در شمار بهترین‌ها قرار دارند و دارای رنکینگ جهانی هستند. این مسئله تا حد زیادی خیال شما را از اعتبار مدرکی که به دست می‌آورید آسوده خواهد کرد.

دانشگاه کارولینسکا

دانشگاه کارولینسکا، به عنوان اولین دانشگاه در کشور سوئد است و جزء ۴۰ برتر دانشگاه دنیا قرار دارد. در این دانشگاه معتبر و پرطرفدار، تحقيقات و پژوهش‌های پزشکی و دندانپزشکی دقیق و نوینی انجام می‌شود. جالب است بدانید که قدرت علمی این دانشگاه به قدری بالاست که از هر ده برنده جایزه نوبل در کشور سوئد، پنج نفرشان در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند.

علاوه بر رشته‌های دندانپزشکی، رشته‌های پیراپزشکی مثل مامایی، شنوایی‌ سنجی، پرستاری و… در این دانشگاه به دانشجویان تدریس می‌شود. جالب است بدانید که در محوطه این دانشگاه، چند بیمارستان مجهز با به‌روز‌ترین امکانات روز دنیا وجود دارد تا دانشجویان واحد‌های عملی خود را تحت نظارت برترین اساتید و کادر پزشکی سپری کنند.

دانشگاه اوپسالا

از دیگر دانشگاه‌های معتبر در کشور سوئد، می‌توان به دانشگاه اوپسالا اشاره کرد. اوپسالا، دومین دانشگاه معتبر در کشور سوئد می‌باشد و جزء ۸۷ دانشگاه معتبر در جهان است.

دانشگاه لاند

سومین دانشگاه معتبر سوئد و نود‌و‌هشتمین دانشگاه معتبر جهان به‌شمار می‌رود.

دانشگاه استکهلم

چهارمین دانشگاه برتر در کشور سوئد و صدوهفتادمین دانشگاه موفق در جهان به حساب می‌آید.

دانشگاه گوتنبرگ

پنجمین دانشگاه دارای اعتبار در کشور سوئد است و بین  ۲۰۱ تا ۲۵۰ دانشگاه معتبر جهان قرار دارد.

دانشگاه آبسالان

یکی دیگر از دانشکده‌های معتبر دندانپزشکی در کشور سوئد به‌شمار می‌آید. این دانشگاه، قدیمی‌ترین دانشکده این کشور است و سطح خدمات آن بسیار پیشرفته و مدرن است. از طریق دانشگاه آبسالان، با حدود ۴۰۰ دانشگاه دیگر مکاتبه برقرار می‌شود و تبادلات علمی و پژوهشی صورت می‌گیرد.

هزینه‌های زندگی در کشور سوئد

به طور کلی کشور سوئد در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، کمی گران‌تر به نظر می‌رسد. امکانات و سطح علمی بسیار بالا، تدریس نوین، گذراندن واحدهای عملی تحت نظر برترین اساتید جهان و… از جمله مزیت‌هایی است که باعث می‌شود افراد این کشور را به عنوان مقصد نهایی جهت ادامه تحصیل خود انتخاب کنند.

از طرفی مجوز کار در حین تحصیل که طبق آن اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته به دانشجویان داده می‌شود، می‌تواند به عنوان کمک هزینه‌ای در پرداخت مخارج به کمک دانشجویان بیاید.

جمع‌بندی

رشته دندانپزشکی از زمان‌هاي گذشته تا کنون یکی از برترین رشته‌های دنیا به‌شمار می‌رود. کشور سوئد با داشتن مزیت‌های فراوان، ثبات اقتصادی نسبی و نرخ بیکاری نسبتاً پایین باعث شده تا سالانه افراد زیادی برای مهاجرت به سوئد اقدام کنند.

جهت بررسی مدارک مربوط به مهاجرت، اطلاع از تکمیل بودن آن، رفع نواقص احتمالی‌، بررسی سوابق و مهارت‌های کارآمد به موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مراجعه کنید تا در خصوص مقوله مهاجرت، تمام نکات لازم و ضروری را به دست آورید و با کسب آگاهی دست به انتخابی هوشمندانه و بزنید.

 

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و پلی مگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

1 دیدگاه
  1. roya amani می گوید

    مطلب خیلی خوبی بود. ممنون از موسسه اصطهباناتی

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود