چگونه طراحان صدا در Mank و Soul به هالیوود کلاسیک بازگشتند؟!

3 49

رن کلیس برای دو فیلم اخیر خود چگونگی صدابرداری یک فیلم دهه 1940 را ایجاد کرد و سپس احساس شنیداری زندگی قبل از تولد و پس از مرگ را تصور کرد.

هفت بار نامزد اسکار صداپیشه ، که در ژاپن متولد شد و در سن جوانی به همراه والدینش به کالیفرنیای شمالی نقل مکان کرد.

در طول کار در فیلم منک«Mank»، ساخته« دیوید فینچر»، خود به عنوان ناظر بر ویراستار صدا ، از دهه 1940 هالیوود(منک نتفلیکس) تا زندگی پس از مرگ انمیشین« soul» (روح پیکسار)، دو اثر زیبا را خلق کرد. (او به عنوان طراح صدا در Soul شناخته می شود.)

کلیس از نوجوانی با دیوید فینچر کارگردان Mank دوست بوده و روی تمام ویژگی های فینچر کار کرده است.

این دو زمانی یکدیگر را ملاقات کردند که در حال کار بر روی فیلم جورج لوکاس بودند.

کلیس آن دوران را به یاد می آورد و اظهار میکند : “ما به نوعی به یکدیگر چسبیدیم زیرا جوانترین افراد خدمه و سازندگان بودیم. دیوید جلوه های بصری انجام می داد. من در آن زمان دستیار هنری بودم ”

كلیس برای آخرین تلاش این كارگردان ، درباره ریشه های «همشهری کین» (Citizen Kane) ، می گوید: “دیوید می خواست ظاهر و صدای چیزی را داشته باشد كه در اوایل دهه 40 ساخته شده است.”

کلیس ،برای دستیابی به این هدف با کیفیتی که می خواستند ، به طوری سه بار موسیقی متن فیلم را ایجاد کرد.

وی توضیح می دهد: “اول ، ما آن را تا جایی که می توانستیم صداهای بک گراند را بکر ساخته ایم ، گویی که می خواهیم مانند یک فیلم امروزی به نظر برسد ؛ سپس ما از کل این ترکیب استفاده کردیم و آن را طی فرایندی اجرا کردیم که در مجموع آن را ” اثر پتینه “نامیدیم .

سپس آن صدا را به حالت قدیمی برگرداندیم. این مدت زیادی طول کشید تا در صدای آن به سبک قدیمی درآید. و صدای سوم آنچه که دیوید می خواست داشته باشد این بود که مخاطب احساس کند انگار دارد در یک سالن سینما به سبک کلاسیک، با پژواک فیلم را تماشا می کند.

این دستورات دیوید فینچر در طی روند ساخت فیلم بود‌.

من و همینطور دیوید، میخواستیم به نظر برسد که فیلم حالت بسیار کلاسیک دارد و قدیمی است.این اثر مونوفونیک و کهنه است ، و من می خواهم به نظر برسد که ما در سالن سینمایی هستیم که مربوط به دهه 40 است. ” “

به عنوان بخشی از مرحله آخر ، کلیس کل صدا پردازی فیلم را اینگونه توصیف کرد” این صدا ها، واقعاً طنین انداز است – و ما میکروفون ها را بادقت جای گذاری کردیم و سپس ضرب آهنگ فیلم را بسیار دیوانه و طاقت فرسا ظبط کردیم.  و سپس دوباره آن را به ترکیب اضافه کردیم. ”

برای انیمیشن «روح» ، (soul) ،پیت داکتر چالش های کاملاً متفاوتی را ارائه داد ، زیرا در انیمیشن جو – یک معلم گروه دبیرستان که آرزو دارد یک موسیقی دان حرفه ای موسیقی جاز شود؛ را در دو محیط کاملا متفاوت دنبال می کند: اول ، شهر نیویورک معاصر ، و سپس قسمت خیالی فیلم و قلمروهای قبل و بعد از زندگی. “پیت می دانست که می خواهد یک پالت کاملاً متفاوت از صدا و موسیقی برای [هر] محیط داشته باشد. بنابراین از همان آغاز کار ، ما می دانستیم که این به نوعی موسیقی متن پیچیده ای است از این لحاظ که تقریباً شبیه دو فیلم است.”

 

كلیس می گوید وقتی جو از سوراخ چاله سقوط می كند و وارد Great Beyond می شود ، این “یك مکان بسیار تاریك با کمی شوخ طبعی است زیرا ، وقتی روح به این فرم سفید می رود ، به جای آنكه با صدای مهیب از بین برود ، با یک صدای خنده دار محو میشود. ”

زماتی که جو تلاش می کند که به زمین فرار کند ،  در Great Before فرود می آید ، یک محیط آرام که روح جوان شخصیت خود را پیدا می کند. كلیس ادامه میدهد: “در آن مرحله از فیلم برای پیت واقعاً مهم بود كه ما ، از طریق شخصیت جو ، احساس امنیت كنیم ، احساس آرامش كنیم و احساس كنیم این یك محیط آرامش بخش است كه نمی تواند هر نوع خطری را داشته باشد یا آن ارائه دهد.”

 

كلیس می گوید ، با در نظر داشتن این هدف ، آهنگسازان ترنت رزنور و آتیكوس راس (آنها همچنین موسیقی را برای مانك ساختند)، با نیت ظبط صدا هایی طبیعی ، منطقه را به صورت ارگانیك با صداهایی از مزارع گندم و صدای بچه ها و صداهایی كه بسیار ساده و مکرر هستند به سرانجام رساندند ؛ و همگی این احساس بیرون بودن در طبیعت را برانگیختیم.

 

آخرین اخبار سینما و تلویزیون را از سایت پلی مگ دنبال کنید:

نظر شما نسبت به این مقاله چیست؟

منبع: پلی مگ

3 دیدگاه
  1. محمد رضا می گوید

    مطلب جالبی بود ممنون از سایت پلی مگ و همه ادمین ها که انقدر بروزند

    1. عرفان انصاری می گوید

      ممنون محمدرضا جان. نظر لطف شماست.

  2. Asal می گوید

    عالی بود. انیمیشن روح فوق العادس حتما ببینید

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود