برای سفر به مالدیو چی ببریم

0 188

اگر بعد از گشتن های فراوان دور دنیا و رفتن به تور مالزی، تور تایلند، تایوان مالدیو زیبا و دیدنی جزو مقاصد گردشگری است که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است. طبیعت زیبای مالدیو هر ساله تعداد زیادی گردشگر را جذب این منطقه می‌کند. مالدیو را می‌توان یک کشور مناسب برای ساختن ایام شاد دانست. اگر شما هم تور مالدیو را خریده‌اید و به این موضوع فکر کرده‌اید که چه وسایلی برای شما لازم است، این مقاله را تا انتها بخوانید.

لباس و ادوات شنا

همانطور که می‌دانید مالدیو به دریای شفاف و زیبای خود معروف است. پس اگر برنامه شما لذت از آبتنی و شنا است یک یا چند لباس شنای مناسب و سایر ادوات شنا مثل عینک شنا و تیوپ را همراه خود داشته باشید. چرا که قیمت این وسایل در مالدیو از ایران بسیار بالاتر است و همراه بردن آن علاوه بر لزومی که دارد، صرفه اقتصادی نیز در پی خواهد داشت.

 

اسپری ضد حشرات

از آنجایی که آب و هوای مالدیو گرم و شرجی است، محیط برای حضور حشرات مناسب محسوب می‌شود. پس قبل از رفتن به این کشور یک اسپری ضد حشرات بخرید. با استفاده از این اسپری حشرات بر روی بدن شما نخواهند نشست و از گزند آن‌ها در امان خواهید بود. این اسپری نیز در ایران قیمت مناسب‌تری دارد. پس همراه داشتن اسپری ضد حشرات بهتر از موکول کردن خرید آن به بعد از رسیدن به مقصد است.

 

کرم و اسپری ضد آفتاب

دمای هوا در مالدیو بین ۲۴ تا ۳۲ درجه سانتیگراد است و خورشید تقریبا قائم می‌تابد و این یعنی اشعه خورشید به مقدار زیادی در محیط وجود داشته و احتمال آفتاب سوختگی بسیار بالا است. پس از همراه داشتن یک ضدآفتاب مناسب و سازگار با پوست خود غافل نشوید.

علاوه بر آن اسپری‌های ضدآفتاب، که رقیق‌تر هستند، نیز برای بردن به مالدیو مناسب است. شما می‌توانید از اسپری ضد آفتاب برای محافظت از پوست بدن خود استفاده نمایید. چرا که با توجه به حجم بالا و غلظت کمتر این مدل ضد آفتاب‌ها، آغشته کردن بدن به آن راحت‌تر خواهد بود. همچنین به دلیل حساس بودن پوست دور چشم از خرید کرم ضد آفتاب دور چشم را نباید از قلم انداخت.

مبدل مناسب

شارژ تلفن همراه، لپ‌تاپ و دوربین مواردی است که باید پیش از سفر رفتم به فکر آن باشید. از آن جایی که تمام پریز‌های برق در مالدیو مدل انگلیسی هستند و آداپتورهای موجود در ایران قابلیت مچ شدن با آن‌ها را ندارند باید سوکت مناسب نیز به همراه داشته باشید. در طول سفر موقعیت‌های بسیاری وجود دارد که استفاده از وسایل الکترونیکی و به خصوص تلفن‌همراه را واجب می‌کند. پس به تعداد کافی مبدل مناسب همراه داشته باشید.

 

پاور بانک

در گذشته همراه داشتن یک باتری موبایل یا دوربین به صورت یدکی در سفر بسیار مرسوم بود اما امروزه با وجود پاوربانک‌ها کار بسیار راحت‌تر شده است. همراه داشتن یک پاوربانک به شما کمک می‌کند حتی در کنار ساحل هم بتوانید وسایل الکترونیکی خود را شارژ نمایید. از آن‌جایی که در سفر به مالدیو عمده زمان مسافران خارج از هتل سپری می‌شود پاوربانک از ضروریات این سفر خواهد بود.

این مطلب را هم بخوانید: قیمت یک شب اقامت در هتل بزرگ شیراز

صندل

رطوبت و گرمای هوا، پوشیدن کفش در مالدیو را غیرممکن می‌کند. بنابر این همراه داشتن صندل به تعداد کافی، واجب خواهد بود. همچنین برای قدم زدن در جنگل، ساحل و بستر رودخانه به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد.

عینک دودی و کلاه آفتاب‌گیر

تابش مستقیم نور در مالدیو، زدن عینک آفتابی در روز را واجب می‌کند. استفاده از عینک دودی علاوه بر حفظت از چشم و کمک به بینایی در روزهای آفتابی، جلوی آسیب‌های احتمالی به پوست دور چشم را خواهد گرفت. همچتیت کلاه آفتاب‌گیر نیز به شما کمک خواهد کرد که پوست صورت خود را دور از آفتاب نگه دارید.

کیف ضد آب

از آنجا که قرار است زمان زیادی از سفر خود را در دریا و ساحل به تفریحات دریایی و گرفتن آفتاب بپردازید، لازم است یک کیف ضد آب همراه خود داشته باشید. بدین ترتیب می‌توانید از وسایل خود، به خصوص وسایل الکترونیکی، در برابر رطوبت، باران و آب دریا محافظت نموده و آن‌ها را به هر جا که خواستید ببرید.

دارو

اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید به فکر تهیه آن در مالدیو نباشید و حتما آن را با خود ببرید. همچنین همراه داشتن قرص‌هایی مثل قرص ضد حساسیت، ضد اسهال، ضد یبوست، قرص سرگیجه و مسکن نیز باید در تور مالدیو همراه شما باشد. بدین ترتیب دیگر در شرایط اضطراری درگیر رفتن به داروخانه نخواهید بود و آرامش خاطر بیشتری خواهید داشت.

علاوه بر این پماد ضد حساسیت و ضد گزش حشرات نیز به دلیل شرایط جوی و زیست محیطی کشور مالدیو به کار شما خواهد آمد. همچنین در صورتی که با فرزندان خود به مالدیو می‌روید، شربت دلدر و داروهای ضروری کودکان نیز باید جزئی از داروهای همراه شما باشد.

کیف گردنی یا کمری

مدارک شما ارزشمندترین دارایی شما در سفر محسوب می‌شود. چه در سفر به مالدیو و یا هر سفر دیگری مدارکتان را از خود دور نکنید. چرا که با گم شدن مدارک، سفر شما تلخ شده و تمام برنامه ریزیتان به هم خواهد ریخت. همراه داشتن یک کیف کمری یا گردنی به شما کمک خواهد کرد که تمام مدارک خود را همراه داشته باشید و دیگر نگران گم شدن آن‌ها نباشید.

 

 

یک پاسخ بگذارید

ایمیل شما منتشر نمی شود