گوگل ادوردز چگونه در پیشرفت کسب و کار شما تاثیر دارد؟

0 296

اگر قصد دارید کسب و کار خود را با استفاده از بازاریابی آنلاین گسترش دهید باید تمام عوامل و عناصر آن را در نظر گرفته و از همه ی آنها به صورت همزمان استفاده کنید. بهبود سئوی سایت، فعالیت درشبکه های اجتماعی، بازاریابی تولید محتوا، بهبود تجربه کاربر و تبلیغ در سایت ها از قسمت های مختلف یک کمپین بازاریابی آنلاین موفق است. گوگل ادوردز یکی از موثرترین روش های بازاریابی آنلاین و تبلیغ در فضای اینترنت است.

گوگل ادوردز چیست؟

گوگل ادوردز یک بستر ساده اما تاثیرگذار است که به شما این امکان را می دهد که با ارائه ی متن و تصاویر خاص بتوانید توجه مخاطب مورد نظر خود را جلب کنید. با استفاده از گوگل ادوردز سایت شما در نتیجه ی جستجو کلمات کلیدی خاصی در گوگل به کاربر پیشنهاد داده می شود. یکی از مزایای این سرویس این است که تا کاربر روی تبلیغات سایت شما کلیک نکند نیاز نیست هزینه ای بابت تبلیغ بپردازید، در واقع گوگل تنها اگر موفق شود کاربری را به کلیک روی آدرس شما ترغیب کند از شما بابت آن هزینه دریافت می کند. البته شما می توانید برای هزینه ی تبلیغات خود یک سقف کلی تعیین کنید تا اگر استقبال کاربران از کلمات ی کلیدی و سایت شما زیاد بود مجبور به پرداخت هزینه ی سرسام آور و غیرقابل پیش بینی نشوید.

گوگل ادوردز چه تاثیری بر پیشرفت بازاریابی آنلاین دارد؟

اگر قصد راه اندازی یک کمپین بازاریابی آنلاین برای گسترش کسب و کار خود را دارید بهتر است از مزایای استفاده از گوگل ادوردز غافل نشوید.

1. افزایش سرعت

صاحبان کسب و کار آنلاین برای افزایش ارتقا رتبه ی سایت شان معمولا بر بهبود سئو سایت تمرکز دارند اما گوگل ادوردز یک روش راحت و سریع برای دیده شدن در اولین نتیجه ی جستجوی گوگل است. البته این حرف اصلا به این معنا نیست که نباید روی سئو وقت و هزینه کنید بلکه می توانید با استفاده از گوگل ادوردز سریع تر به هدف برسید. بهبود سئو یک فرآیند طولانی مدت و اثر گذار است که نباید از آن غافل شد.

2. تبلیغات موثر

یکی از اصلی ترین دغدغه های صاحبان کسب و کار انجام یک تبلیغات موثر است و باید گفت گوگل بهترین فضا برای تبلیغ است. گوگل ادوردز به شما کمک می کند که تبلیغ سایت شما در رتبه های 1 تا 5 صفحه ی اول گوگل و قبل از نتایج واقعی دیده شود و این تقریبا یعنی بین 1000 تا 5000 بازدید کننده ی جدید.
البته این فرصت خوب به این معنا نیست که شما می توانید بهبود سئو و ارتقا رتبه ی سایت خود را فراموش کنید. بسیاری از افراد ترجیح می دهند از لینک های تبلیغاتی عبور و سراغ نتایج واقعی که گوگل پیشنهاد می کند بروند در نتیجه رتبه ی سایت شما به طور کلی یک فاکتور مهم برای کاربر است.

3. بررسی و آنالیز سایت

یکی دیگر از امکانات گوگل ادوردز که به پیشرفت کسب و کار شما کمک می کند امکان آنالیز بخش های مختلف سایت تان است. با توجه به آمارهای ارائه شده در گوگل ادوردز شما می توانید ببینید کدام قسمت یا محتوای سایت شما دچار مشکل است یا کمتر دیده شده و شروع به عیب یابی و بر طرف کرد نواقص خود کنید.

4. انعطاف پذیری

گوگل ادوردز یک سرویس تبلیغاتی انعطاف پذیر است. شما می توانید به مرور زمان کلمات کلیدی که مایل بودید بر اساس آنها در گوگل نمایش داده شوید را تغییر دهید و یا کم یا زیاد کنید. علاوه بر این می توانید زمان یا مکان دیده شدن توسط کاربران را مشخص کنید. یکی دیگر از امکانات گوگل ادوردز این است که اگر یک کاربر یک بار روی لینک شما کلیک کند گوگل آن را در لیست مشتریان احتمالی قرار داده و لینک شما را برای دفعات بعدی نیز به او پیشنهاد می کند در نتیجه ممکن است کاربری که در اولین مراجعه شک داشته است که از شما خرید کند در مراجعه دوم و سوم تصمیم خود را بگیرد و خرید خود را انجام دهد.
این انعطاف پذیری به شما کمک می کند استراتژی های مختلف تبلیغاتی را امتحان کنید، نتیجه ی آن را بررسی کنید و اگر موفق نبود آن را متوقف کنید.

5. مدیریت هزینه ها

بخشی از مزایای انعطاف پذیری سرویس گوگل ادوردز توانایی تعیین حداکثر هزینه در روز است. با استفاده از این امکان شما هیچ وقت مجبور نخواهید شد بیش از سقف مورد نظر روزانه ی خود هزینه ای برای تبلیغات پرداخت کنید. همچنین می توانید به راحتی سقف هزینه ها را متناسب با بازخورد و بودجه ی خود تغییر دهید. به طور مثال اگر کلیک زیادی رو تبلیغات شما می شود و کاربران زیادی وارد سایت شما می شوند اما به اندازه ی کافی فروش ندارید می توانید سقف پرداختی خود را کاهش دهید زیرا هدف اصلی از انجام تبلیغات فروش بیشتر است.
دقت کنید که به عنوان صاحب یک کسب و کار مجبور نیستید هزینه زیادی را برای تبلیغاتی که بازده فوری ندارد هزینه کنید. پس از انجام یک دوره آزمون و خطا بهتر است ببینید فرآیند بازاریابی در شبکه های اجتماعی بهتر بوده است یا تبلیغات میدانی و آنلاین، سپس می توانید عمده ی سرمایه ی خود را در آنجا متمرکز کنید.
اگر برای کسب و کار خود دنبال تولید محتوای متنی، جذب مشتری و رشد هستید با تیم بیزون تماس بگیرید تا بهترین کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز را داشته باشید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و پلی مگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.